De senaste veckorna har jag börjat få problem med min Plextor PlexWriter 40/12/40A. Jag har Win XP Pro och kör med Nero 5.5. När jag bränner, verkar det som om brännaren inte klarar av att hålla kvar datan i bufferten. Förr har den konstant under bränning legat på 98-100%, men nu åker minnesbufferten upp och ner hela tiden. Varför? Är det något som är trasigt? Jag kan inte minnas att någon inställning m.m. har ändrats. Felet buffer underun har också börjat inträffa mer än förr. Det kommer upp en varning om hur många ggr detta inträffat, efter att bränningen är klar. Det verkar inte spela någon roll vilken hastighet man bränner i eller vilka skivor man använder. Det enda jag vet är att det inte är som det var förr, alltså klanderfritt... Någon som har en aning?
din hårddisk har blivit mer fragmenterad och det tar helt längre tid för datorn att lästa på olika ställen på hårddisken..
prova att defragmentera den..
Jag har precis samma problem, men jag har en Plextor PlexWriter 48/24/48A. Har Win XP Pro och kör med Nero 5.5.8.8 Plextor.
Jag har inte fått några buffer underun än, men det kommer väl :l
Problemet är inte att den bränner dåligt, den läser även skivorna dåligt. Om jag bränner en skiva med 700mb tar det sex min att bränna, förr tog det tre min. Om jag kopierar över innehållet från skivan tar det 5-60 min, förr tog det 4-6 min.
Jag har även provat att byte IDE-kabel, men det hjälpte inte :(
Jag har provat den på en annan dator, och då gick det bra. Att defragmentera tror jag knappast är problemet då hela brännaren fungerar sämre på den här datorn jämfört med den andra datorn.
Som det ser ut nu så får jag köpa ny dator :x
R: Borde inte den här tråden passa bättre i "Hårdvara - PC" ?