Har ett problem när jag ska spela Colin McRae 2. Vet inte om det är rätt forum, annars är det bara att flytta tråden dit den hör hemma :D Men problemet är att när jag befinner mig i UK, alltså sista landet, precis vid starten av första banan så fastnar drivrutinen tydligen i en oändlig loop. Det står att felet antagligen ligger i en fil som heter pmxdisp??? Och att det är fel på antingen enheten eller drivrutinen. Är det grafikkortet som datorn grämar sig över? Isådanafall kan jag inte förstå det eftersom jag nyss installerat den senaste drivrutinen för kortet.
När jag startat om datorn och kommer in i Windows XP igen (mitt enda OS) så kommer ett felmeddelande upp som säger att bildskärmsenhetens drivrutin inte kunde slutföra en ritåtgärd?? Vad f*n är detta? Är det bildskämen eller kortet som utgör bildskärmsenheten och vad ska jag göra nu?
EDIT: Skall tilläggas att felet inte dyker upp bara i UK utan på flera andra ställen också. Väldigt irriterande att behöva dumpa allt fysiskt minne till disken och starta om varje gång det händer. Det blir ju likadant nästa gång iallafall.
Vad har du för grafikkort? Vilken drivrutin kör du? Är det bara i Colin McRae 2 detta händer? eller händer det även i andra spel? Har du kört in senaste patchen till Colin McRae 2?
Många, många har samma problem som du, jag sitter på support å det ar ett javla tjat om colinm o jag har sjalv suttit i samma båt med det forsta Colin M. Det enda satt for mig var att kora det på Dx 6.1 o inget annat lika så kan Indeo ljud codec strula. Vid varje ominstall laggs det Indeo tårta på tårta. Mao installera inte Indeo codec gång på gång
1. Jag vet inte om det ens går att kora dx6.1 i WinXP med tanke på att det inte finns mojlighet att avinstallera 8.1 utan mycket moda o besvar. Gamla dx versioner skriver inte over en farskare utan ignoreras. Det ar sallan som minimuminstall ger besvar. Indeo kan tas bort i kontrollpanel-ljud o multimedia-maskinvara-videocodec-egenskaper. I listan slangs alla indeo utan den med hogsta versionsnr. Sag nej till eventuell fråga om indeo under CMR installation.
Har du provat att kora CMR i kompabilitetslage? Om inte så gor det, finns under start-alla prgm-tillbehor-systemverktyg. Folj gúiden och valj att den ska kora i win98+me miljo.
Lyssna på detta. Jag har två förekomster av Indeo Video i listan men det verkar inte som att det går att få bort dem. Eller rättare sagt, de kommer tillbaka. Jag tar bort båda två och godkänner med ok. Men när jag går in igen så är de fortfarande där. De läggs till igen??!!?!?