webForumDet fria alternativet

Klona skärm (nView), min tur...

Datorhårdvara

3 svar · 351 visningar · startad av aleborg

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Frågan#1

f*n
Köpte ett Creative GeForce3 Titanium 200 idag eftersom fläkten på mitt gamla kort la av!
Installerade det, senste drivisarna från NVidia(creative är duktiga på blåskärmar och jag gillar inte blåa skärmar med vit text på, så jag struntade i deras drivisar :) )

Kortet fungerade som det skulle trodde jag tills jag skulle koppla upp mig mot TV:n, inga val alls för det, så jag ändrade i BIOS:en, satte det nya kortet som primärt kort vilket innebär att jag inte kan använda dubbla skärmar :(
Det hjälpte inte, så jag drog ur bildskärmskabeln och hade bara TV-kabeln i och startade datorn, TV'n förblev svart så jag plockade ur PCI kortet och provade igen OCH DÅ fungerade TV'n. Satte i bildskärmskabeln och startade om, men det finns fortfarande inga val för TV-ut :(
*irriterad*

Hjälp mig nån.... please...

Windows måste ju veta att TV-utgången finns eftersom TvTool hittar den, synd bara att min skärm inte gillar 50Hz o TV:n är i ett annat rum :(

nView tabben finns inte i "avancerat" och under "Val av enehet kan man inte välja annat än "Analog bildskärm"

Jag kan däremot aktivera funktionen nView för flera Skrivbord, men där finns inget val för kloning eller dualview

ingen vänlig själ som har nån lösning?

Medlem sedan maj 200149 inlägg

Jag hade problem med att det inte fanns någon nviewflik alls om jag startade burken med både tv o bildskärm inkopplade men stoppade jag in tvkabeln när datorn var igång fanns fliken där.
Är inte riktigt säker men jag tror jag löste detta genom att installera äldre drivrutiner (Creatives egna tror jag).
Kanske detta kan hjälpa dej fungerar bra här i alla fall.
mvh Zeke

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)