f*n
Köpte ett Creative GeForce3 Titanium 200 idag eftersom fläkten på mitt gamla kort la av!
Installerade det, senste drivisarna från NVidia(creative är duktiga på blåskärmar och jag gillar inte blåa skärmar med vit text på, så jag struntade i deras drivisar :) )
Kortet fungerade som det skulle trodde jag tills jag skulle koppla upp mig mot TV:n, inga val alls för det, så jag ändrade i BIOS:en, satte det nya kortet som primärt kort vilket innebär att jag inte kan använda dubbla skärmar :(
Det hjälpte inte, så jag drog ur bildskärmskabeln och hade bara TV-kabeln i och startade datorn, TV'n förblev svart så jag plockade ur PCI kortet och provade igen OCH DÅ fungerade TV'n. Satte i bildskärmskabeln och startade om, men det finns fortfarande inga val för TV-ut :(
*irriterad*
Jag hade problem med att det inte fanns någon nviewflik alls om jag startade burken med både tv o bildskärm inkopplade men stoppade jag in tvkabeln när datorn var igång fanns fliken där.
Är inte riktigt säker men jag tror jag löste detta genom att installera äldre drivrutiner (Creatives egna tror jag).
Kanske detta kan hjälpa dej fungerar bra här i alla fall.
mvh Zeke
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e