Har du valt alternativet Klona under nView-fliken då?
Någon som vet hur man gör det? Som det är nu så agerar min tv utökat skrivbord, men jag vill att den ska visa en kopia av vad som visas på huvudskärmen. Hur gör jag?
11 svar · 469 visningar · startad av Peeer
Någon som vet hur man gör det? Som det är nu så agerar min tv utökat skrivbord, men jag vill att den ska visa en kopia av vad som visas på huvudskärmen. Hur gör jag?
Har du valt alternativet Klona under nView-fliken då?
Jag hittar ingen nView-flik. Var har du den?
(os winXP)
Installera sensate drivrutinerna från Nvidia så dyker den upp, fanns inte med på dom gamla!
Testar och återkommer!
Hjälpte föga. Den enda skillnaden jag upptäckt är att startmenyn dök upp på tvn istället för på skärmen. Var ska man ha den där nView-fliken? I bildskärmsegenskaperna? Jag har ett nView alternativ i kontrollpanelen, men där går det inte att ställa in clone.
Bitte hilfen?
Sådärja.. man var tvungen att först avaktivera ötökning av skrivbordet. Då dök nView alternativen upp! Tack för hjälpen alla!
Gott att det löste sig :)
Jag har samma problem faktiskt. Allt funkar som det ska. Jag kan klona bidlen. Anledningen till att jag vill göra det är dock för att kunna kolla på filmer på TVn från datorn. Detta går bra när man utökar skärmen men när man klonar synns ingen bild i mediaplayern eller någon annan spelare. Dvs ljud finns, och överiga windows syns. Någon som vet vad detta beror på?
Tacksam för svar.
Hur aktiverar man utökning av skrivbordet om jag får fråga :q
Med vilka grafikkort kan man klona bilden? På mitt GeForce2 GTS går det tydligen inte.
det går med mitt geforce 4 ti4200
men det funkar inget vidare, bilden blir inte anpassad till tv:n utan när man rör musen scrollas liksom bilden på tv:n.
någon som vet hur man fixar detta? just nu kör jag med tv tool, men det skulle vara skoj att testa klona läget...