Kan man på något vis klura ut hur många MB en minnesmodul är på (sd-ram) genom beteckningen på den enskilda "minnescellerna" på modulen. Dvs jag har åtta st "minnesceller" på den modul det är frågan om och varje kanske är på 8MB eller nått --> 64MB.
Jag vet att det är ett 66MHz minne och den här datorn kör i 133 MHz och jag vill inte klocka ner eller rättare sagt jag vet inte hur man klockar ner :) Dessutom är det jobbigt, måste lossa alla kablar skruva upp chassiet etc ;)
...jag vill inte klocka ner eller rättare sagt jag vet inte hur man klockar ner..
Det är inget du behöver bekymra dig om, det sköter sig själv.
Men om du knör in ett 66minne med dina 133or går alla lika sakta som det långsamaste(normaltsätt).
tja varför inte?
Men 66 minnet "drar ner" dom andra, du kan eventuellt överklocka 66 minnet lite men du kommer ändå inte upp i 133Mhz.
Har själv "ett av varje" i "ångmaskinen" (32M66, 64M100, 128M133).
Så om du har några 66moduler liggande, prova vet ja' :e
Hade jag velat öppna burken, stoppat i minnesmodulen och kollat storleken hade jag gjort det ;) Men jag har för mig att det finns/fanns en webbsida där man kunde knappa i modelbeteckningen på minneschipen för att få veta tillverkare och storlek osv.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2