Hade tänkt koppla datorn till stereohögtalarna men jag vet inte riktigt vilken sladd det är jag ska köpa.. Är det AUX sladden jag ska köpa? Isåfall, var ska jag koppla den i datorn?
Och så till fråga 2.. Hade även tänkt köpa en sladd så jag kan kolla på DVD på TV'n.. Har DVD på datorn men kontor-stolen e lite för torr för en 2h lång film.. Vad är det för sladd jag ska köpa då?
3.
Kan jag använda TV'n som skärm om jag har en speciell sladd?
1. Det är en AUX-sladd fast med en sån kontakt som kopplas in i ljudkortet på ena sidan. En sån har jag och jag antar att det inte går att göra på ett sätt som är bättre då detta inte kräver några extra tillbehör.
2. Det är en soffa du ska köpa :) Seriöst så är det väl ett TV-kort som behövs då? Är inte säker.
Hej!
Jag har kopplat min dator till tvn för att kunna se divx filmer med mera. Detta har jag använt:
1. Medföljande converter från svhs - rca kontakt
2. RCA - RCA kabel (vet ej om det är en special kabel för video men jag tror inte det) Den kabeln är till för video överföring.
3. 3,5mm stereokontakt till 2 st RCA kontakter för ljudet.
Jag kopplade in svhs kontakten till tvutgången på grafikkortet (Ett GeForce 4mx440) och ena anslutningen av ljudkabeln (3,5mm stereo kontakt) till ljudkortets utgång för högtalare. Själv så har jag RCA kontakter på framsidan av tvn men om man inte har det så kan man köpa en konverter för 3xRCA - Scart. Dom kostar kring hundralappen tror jag.
Enda problemet för mig är att jag måste skifta mellan att ha antingen ljud i tvn eller i de vanliga högtalarna. Men det borde gå att lösa genom att man köper en kabel som har 1 3,5mm stereokontakt - 2st 3,5mm stereokontakter.
De flesta morderna grafikkorten brukar ha en tv utgång. Det brukar vara en rund svhs kontakt brevid kontakten för skärmen.
MVH Niclas
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e