webForumDet fria alternativet

Skrivarproblem !?!

Datorhårdvara

2 svar · 197 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Kan inte få min skrivare att fungera. Jag installerade om windows för någon månad sedan och efter att jag hade installerat om skrivaren så blev den helkonstig. Den skrev ut oavbrutet utan att jag hade gjort några utskrifter. Jag testade att installera om men det blev likadant igen. Jag försökte då avinstallera skrivaren helt och hållet genom att ta bort skrivaren i skrivarmappen men det ville inte windows gå med på. Jag gick då in i registret och tog bort alla förekomster av skrivaren. Skrivaren försvann men nu är det bara ett problem, när jag försöker installera skrivaren på nytt så hittas den inte. Varken skrivaren eller paralellporten hittas!!??!! Hur ska jag få tillbaka det jag tog bort i registret så att skrivaren hittas igen? Vill helst inte behöva installera om en gång till, systemet fungerar klockrent förövrigt.

Löste sig. Gjorde en installation ovanpå den redan befintliga :h

Fy fan vad konstigt. Nu spökar skrivarfan igen. Först fungerade det aldeles utmärkt. Jag gjorde en utskrift i Nero Cover Designer och det fungerade bra. Men efter att jag försökte skriva ut en gång till från samma program så började helvetet igen. Sida efter sida skrivs ut, blanka papper vanligen. Den slutar aldrig utan matar ut sida efter sida tills magasinet är precis tomt. Det är precis hopplöst att försöka stänga av skrivaren för den bara fortsätter. Den gör precis som den vill med andra ord. Kan nästan tro att den kommer från helvetet :o

När magasinet är tomt så skriker den efter mer. Inte ens då går det att stänga av den. Jag får stänga av datorn och då går det att stänga av även skrivaren. Jag startar om och till min förvåning så börjar skrivarfan att skriva ut igen. Samma visa igen och det är samma utskrift som står i utskriftshanteraren. Vad fan är fel?

Ska jag kasta ut skrivarfan genom fönstret och köpa en ny eller är det något fel i systemet. Jag har ju installerat om och installerat skrivaren igen. Innan dess gjorde jag en ren installation så jag undrar om det verkligen kan vara i systemet felet ligger.

Det är en HP Deskjet 610C.

Hjälp någon :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)