Jag har ungefär samma saker i min dator och jag tycker att det fungerar perfekt. HD'n hör jag inte ett ljud från! Glöm heller inte att köpa en stor och fin kyl fläns för din processor, det behövs om du vill kunna köra Enermax fläckten så tyst som möjligt.
Titta på Kylning.com, jag kan rekomendera en THERMALRIGHT AX-7 (kör själv den med en Enermax fläkt).
Varför gör den fläkten tystare, för att det blir kallare inne i lådan eller ? Är det verkligen nödvändigt, verkar ju vara tvungen att köpa en himmla massa extra prylar för att få datorn att vara tyst. Själva fläkten till processorn är ju rätt tyst av sig själv eller?
Jo, den är tyst men den är inte så kraftig så att den kan kyla processorn själv, den måste ha hjälp av en kylfläns. Om du bara ska kyla processorn med en fläkt så måste du nog köra med ett antal Delta 80db fläktar om ens räcker.
Ju bättre kylfläns du kör med destå lägre rpm kan du köra din fläkt på och det blir då lägre ljud. :)
viktor, cpu kylaren räcker ju för cpu:n...dock är en chassifläkt bra för effektiv avlägsning av den varma luften, rock inte 100% nödvändigt krav...
dessa prylar gör att man får rimlig värmenivå. att kyla mer anser jag är onödigt, om man nu inte vill spela ball, överklocka och lalla runt
Är du säker?? Jag kör som sagt en THERMALRIGHT AX-7 och en Enermax 80x80 fläkt (+2 80x80 i chassit) till min XP2100+ och den ligger på (nu när det är varmt utan) 60 grader (Core temp) vid vanlig användning och det är väll enligt mig en bra temp men man bör inte ligga högre. Jag har svårt att tänka mig att man kan få en sådan temp bara genom att ha en fläkt rakt på processorn.
asså...nu vet jag inte om du missuppfattat....men den cpu kylare som erkan nämnde har fläns + fläkt ;)
sen så måste man ju såklart ha fläns...heh, går ju inte att kuyla cpu:n med endast fläkt, det e ju självklart, man måste ju ha fläns som sprider värmen så det är möjligt att föra bort värmeenergin genom luft
asså...nu vet jag inte om du missuppfattat....men den cpu kylare som erkan nämnde har fläns + fläkt ;)
sen så måste man ju såklart ha fläns...heh, går ju inte att kuyla cpu:n med endast fläkt, det e ju självklart, man måste ju ha fläns som sprider värmen så det är möjligt att föra bort värmeenergin genom luft
ok, då fattar jag :)
allt jag såg var
ProcFläkt
EKL CPU-fläkt m/kulelager Socket A upp till 1,4 GHz, samt XP2200+
Men om det är med fläns så är det helt ok, glöm alla mina andra inlägg i denna topic :)
vet att produkt infon kan förbrylla, men det är så komplett.se beskriver denna kylare.
vi kan i alla fall vara överens om att det annars är sjyssta komponenter :)
erka, det är rätt enkelt att montera en cpukylare. Man smetar på lite kylpasta på cpu:n och sätter på flänsen och ser till så att den inte är sne eller så. sedan snäpper man fast flänsen med två grejjer som finns vid sidan av cpu:n och så är det klart.
Alla med lite tålamod klarar av det (jag satt 10 min med den där förbannade kylpastan.. efteråt var hela bordet silverfärgat ;) )