AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0xcfc), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address (0xcf8), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
Tex. om bägge diskarna funkar så testa att plugga in en av cd-enheterna istället för den och sedan nästa osv. Testa även att sätta ena disken på IDE2 för att se om den går där. Se bara till så att byglingarna är rätt hela tiden. ;)
Jag ger upp.. skiter i det tills det blir snö eller nått!
Jävla pissgrejer!
Testade o skifta IDE-sladd helt. Alltså:
Slängde in cdspelarna på HDD:arnas sladd.. Bytte mellan IDE1 & IDE2 på hela skiten & det funkade så långt att BIOS hittade alla små as, men sen hängde sig burken när windows skulle starta.
Sen stoppade jag tillbaka allt som det var, då funkade det igen io BIOS men sen hängde sig skiten i windows igen.
Då startade jag om och är tillbaka där jag började igen förutom att ena cdspelaren (DVD) funkar igen.