Jag har ett NVidia Geforce MX 200, 32MB kort med tvout. Har installerat dom senaste drivrutinerna från Nvidia och har klonat och fått bild på tv:n, problemet är att bilden är för stor för tv:n!
Kan max få ner bilden till 640x480 på tv:n men skulle behöva få ner den ännu mer, nu syns bara 2/3 av skärmbilden :(
Har haft det fungerande innan med gamla drivrutiner som anväde TwinView, dom nya använder nView.
Misstänker att det e TV:n's fel, Min 28" Philips TV har pajat så jag sitter med en gammal 14" TV just nu :r
Eller är det inställningarna?
Hör inte egentligen till ovanstående frågor, men min tv har bara en "vanlig, gammaldags" antenningång på min tv. Funderar på att köpe ett grafikkort med tvut. Men hur ska jag då kunna koppla in det?? Måste man inte ha S-video?
Själv har jag S-video från datorn till en adapter som gör om denna till scart och så in i TV:n. Det finns kanske adapter som konverterar s-video till vanlig antennsladd.
jo det finns konvertrar men jag har inte lyckas nån som är billigare än att bara köpa ett TV-ut kort (t.om med antennsladd) eller bara satsa på en billig video med rätt kontakter..