webForumDet fria alternativet

skärm

Datorhårdvara

2 svar · 335 visningar · startad av crazyl

Medlem sedan jan. 200232 inlägg
Frågan#1

Undrar om någon har nån erfarenhet av skärm-märket Belinea?
Och om någon har haft samma problem som mig? Köpte den för 2 år sedan och sen dess har den gått sönder tre gånger. Har fått ny skärm på garantin men sista gången den krashade så började det ryka och slå gnister om den så nu vet i sjutton om jag vågar skaffa en ny på garantin? Nån som upplevt nåt liknade?
MVH

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Samma upplevelse här. Jag slog på min skärm i somras och väntade på att den skulle gå igång. Väntar fortfarande. Skaffade en TFT-skärm från Samsung istället, vilket visserligen gjorde ett rejält hål i min ficka men som istället känns som en ren njutning för mina ögon.

Medlem sedan aug. 200171 inlägg

Belinea

Pryade på en gymnasieskola som datatekniker för något år sedan och dom hade ett 50-tal Belinea skärmar. Det var inget annat än en massa strul med dom. Under dom 8 veckorna som jag var där så hade vi hela tiden 4-5 skärmar inne på lagning. Ett råd till dig, ta smällen och köp en "riktig" skärm istället. Vet inte vilka krav du ställer om du köper en ny skärm men själv har jag en Samsung SyncMaster 700NF och är helnöjd. Den duger mer än väl åt mig. :e

536 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
407 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
407 ms — ändringar (db)