Hej
Undrar om era synpunkter på modem, vilket är att föredra. USB eller ett vanligt externt. Sitter nu med ett internt som inte verkar vilja komma upp i högre hastighet än 44k. Trots att det är ett 56K.
Att du inte kommer upp i mer än 44k beror troligast på hur bra kommunikationen mellan ditt modem och telestationen är. Ju närmare stationen man finns desto bättre fart brukar man få. Det är med andra ord inte säkert att du får bättre fart om du byter modem.
Lånade ett externt modem bara för att kolla, inga problem att komma upp i över 50K. Nådde inte alltid 56K men oftast.
Endra är mitt interna dåligt eller också är det som endel påstår att interna aldrig når samma hastighet som ett externt.
Ni som sitter med interna når ni 56K?
Har ni prövat med externt ?
Det är inte så att du tittar vad det står nere till höger på skärmen va? Där kan det stå precis vad som helst har jag sett. Testa din fart med tex tptest eller liknande.
Jag tycker oftast också att dom interna modem funkar skit dåligt, så jag skulle inte tycka att det var konstigt om du inte kommer upp i hastighet med det.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2