Har Telia ADSL Bredband Ethernet-modem - fungerar bra och är snabbt. Har ingen erfarenhet av det andra.
------------------
/Annette
9 svar · 304 visningar · startad av DotStudio
Hej. Vilket är bäst?, vilköt bör man ta? fördelar och nackdelar?
Telia ADSL Bredband inkl USB-modem 1475:-
Engångsavgift Telia ADSL Bredband inkl Ethernet-modem 1990:-
------------------
"Never underestimate the destructive power of a comic sence"
Har Telia ADSL Bredband Ethernet-modem - fungerar bra och är snabbt. Har ingen erfarenhet av det andra.
------------------
/Annette
Jag hade tagit ethernet-modemet. Tittar man på prestandan på båda alternativen så är dom identiska enligt produktbladen på telias sida. Ethernetalternativet är ju lättare att bygga ut i framtiden om du vill byga nätverk hemma + att usb-modemet tar en del processorkraft. Tidigare usb-modem var inte så bra om man spelade över nätet, är det fortfarande så kan det ju vara ngt att tänka på om du skall spela.
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
Hmm...en fråga angående usb-modem...om jag vill dela internet mellan två burkar, kan jag använda mej av nätverkskort då? eller måste man ha ethernet-modem?
//Henrik
Det fungerar på samma sätt oavsett om du har usb-modem eller ethernet-modem.
mjaeee. inte riktigt väl?
om han bara vill koppla in en bredbandsdelare så kan han ju inte använda USB alternativet.. men vill du dela internet-anslutningen via datorn så går det väl bra med USB..
Det fungerar på samma sätt oavsett om du har usb-modem eller ethernet-modem.
Om han skall använda sig av router blir det väl problem om han har ett usbmodem.
Om det gäller att dela Internetanslutningen mellan två burkar så finns det ingen anledning att ha någon router. Det blir liksom inte en delning mellan två burkar längre då. ;)
Med en router (eller liknande) så delar man anslutningen _till_ två burkar för att vara petnoga. :)