har du brännaren + cd-rom enheten på samma flatkabel kan det skumma i vissa program. testa å koppla ur cd-romen eller sätt den på en annan kabel för att se om det funkar.
------------------ Regler är till för att ändras, inte för att följas! I wouldn't if I couldn't
Har kopplat ur cd'n och brännt en(1!) skiva... den verkar bara hitta en skiva var 20:e gång man stoppar i en... *sunck*
Ingen bättring alltså, några fler förslag?
Kan tillägga att Kodaks skivor (Gold & Ultima) fungerar utmärkt. Det är bara "billiga" skivor som inte fungerar. Har även provat noname från Power (50-pack) och Memorex-skivor från Siba, de har inte heller fungerat.
Kan det vara så att det är en massa damm och smuts i brännaren. Om så är fallet kan man använda en vanlig rengörings-CD i en brännare eller ska det vara nån speciell variant?
Eller ska man skruva upp den och ta fram toppsen?
------------------
// Ulf
________________ - You like baseball?
Nått bra tips på var man kan köpa Kodak-skivor i 25-, 50- eller 100-pack billigt (utan dessa fodral som bara ligger och tar upp plats), helst i Sundsvall alt. Internet (med bilig frakt)?
Vore ju kul om man kunde använda vilka skivor man vill som förut...
------------------
// Ulf
Din brännare stödjer nog inte noname vilket jag tycker bara e bra :) dom suger ju ändå. www.kylning.com har delfi skivor vilket nästan e lika bra som kodak, jag hag inga problem med dom iaf å så e dom hyffat billiga.
------------------ Regler är till för att ändras, inte för att följas! I wouldn't if I couldn't
Jag har ju nästan uteslutande använt dessa noname-skivor från Clas Ohlson förut på samma brännare. Så den ska ju klara dessa skivor eftersom den har gjort det förut.
Har även provat Memorex (700MB) och de vill inte heller fungera, men de kanske inte klassas som "bra" skivor.
Vad tror ni om att skruva upp brännaren och gnugga lite med toppsen och göra lite fint?
------------------
// Ulf
Fick med en skiva från Yamaha när jag köpte brännaren och den hittas lika bra som Kodak's skivor.
Mailade Kylning.com och frågade vilken typ av skivor det somd e hade då det fanns 3 olika modeller (silver/silver, silver/blå & silver/grön) på tillverkarens hemsida. Det var den som var Silver/blå som de hade.
Yamaha-skivan är tokblå på undersidan, klassas den då som en silver/blå skiva. Isf kan ju Delphi-skivorna vara något.
------------------
// Ulf
Testa att måla med en svart tuschpenna på den icke brända sidan av en skiva som inte funkar. Det kan vara så att läsaren "ser rakt igenom" skivan. Jag har varit med om ett liknande problem som funkade efter att jag gjorde så. Värt ett försök iaf.
------------------ Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.
nej delfi skivorna e inte mörkblå på undersidan.. men jag har brännt över 200st såna å typ bara 2-3 st har blivigt felbrända... å det va nog min skumma datas fel åxå
breakman>> Ja om du nödvändigtvis måste testa med så många skivor innan du kan bli säker på om det funkar eller inte så måste du självklart måla så många. Själv hade jag nog bara testat med en för att se om det hjälper först. ;)
------------------ Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.