webForumDet fria alternativet

"Sidan kan inte visas" vid inloggning

Datorhårdvara

12 svar · 241 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

När jag försöker logga in på exempelvis hotmail, så får jag enbart upp "Sidan kan inte visas" ... "Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället".

Detta meddelande dyker upp exakt i samma ögonblick som jag trycker på "logga in" knappen, så jag förmodar att forumlären inte postas till servern. Och om jag försöker igen, så står den bara och maler på samma ställe och ger till slut time out.

Samma fenomen uppstår med andra webbläsare än Explorer. :l

Har ni någon aning?

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

[Redigerat av Pace den 04 jan 2002]

Upptäckte en sak till.
Alla sidor som ger detta felmeddelande är av typen HTTPS, kanske kan vara till någon nytta.

------------------

[Redigerat av Pace den 05 jan 2002]

Medlem sedan dec. 200118 inlägg

har du kollat säkerhetsinställningarna??
Det kan vara att du har för hög nivå på säkerheten så att din uppkoppling inte släpper in annan information!!!

eller så kan det bero på att du har en brandvägg som inte heller vill ta emot informationen som skickas till din dator!!!:.

------------------
//kemm*

Har testat med lägsta nivån (i IE) men det fungerar icke. När det gäller brandvägg så har jag ingen installerad.

------------------

Det löste sig till slut!
Om någon kan ha nytta av det, så var det Norton Personal Firewall 2002 som orsakade problemet. Tidigare hade jag problem att avinstallera NPF2002 över huvudtaget, den klagade på att jag inte var admin (se mitt inlägg i tråden http://program.webforum.nu/wf/Forum30/HTML/000148.html).

Men efter lite strul lyckades jag till slut få bort programmet, och därefter kom även sidorna fram!

------------------

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kan vara mycket bra att veta framöver faktiskt. Tack för att du skrev ner vad det berodde på Pace.

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

Ja, tänkte också det.

Men det sjuka är att Personal Firewall kan ställa till med så otroligt mycket skit! Tidigare hade jag Zone alarm (gratisvarianten) och måste säga att den var otroligt mycket bättre och pålitligare än Nortons. Blev riktigt besviken.

[r] Även om man valde bort att Norton AntiVirus & Firewall EJ skulle starta automatiskt så var de ändå aktiva på något sätt, och orsakade att jag inte kunde se sidorna, därav mitt svar om att jag inte hade någon brandvägg installerad i tidigare inlägg.

------------------

Har du testat E-Trust, jag gillar den skarpt faktiskt.

------------------

Nej, aldrig hört talas om det faktiskt.
Men nu tänker jag köra utan brandvägg, har aldrig haft något intrång (förutom "det vanliga") och bryr mig inte så mycket om jag får det heller. Har ändå inget värdefullt på hårddisken, i alla fall inget som jag inte tagit backup på. :e ;)

------------------

E-trust är på nåt sätt samhörigt med CA (de som gör InoculateIT) fast för privatpersoner om jag har fattat det rätt. www.my-etrust.com

------------------

Medlem sedan dec. 200122 inlägg

Jag har använt e-trust firewall i två månader nu och är nöjd med den så jag kan också rekommendera den.

Trial version of eTrust EZ Firewall
FREE for 60 days

Gratis? :OO

------------------

Nja, den är inte gratis men den är billig har jag för mig. jag har den inte själv eftersom jag kör via jobbets licenser då det är jobb-datorer jag har hemma men JustMe (som är en granne till mig f.ö) kör den med goda resultat. Kolla vad den kostar innan du bestämmer dig bara.

------------------

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
114 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
152 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)