Någon som har testat eller läst någe recension/test/omdöme av Microsofts trådlösa variant av Intellimouse Explorer (Microsoft Wireless Intellimouse Explorer)?
Funderar på att köpa den, men vill gärna veta om den fungerar bra och utan fördröjning som vissa trådlösa möss brukar ha...
(Kan väl vara värt att nämna att jag spelar ganska mycket spel, särskilt FPS-spel såsom Counter-Strike)
Jag har två som jag är mycket nöjd med
Spelar inte spel så jag kan inte hjälpa dig med den biten
Den är ju lite större än logitech´s och ligger väl i handen
Möjligen skulle de programvaror som kollar battterilevel och scrollhjulsfunktionen ge en fördröjning. Men dom mkan man väl disabla.
Helt nöjd som sagt var.
Tänk dig att du aktiverar "pointer trails" i musinställningarna. Så kändes det i windows med den musen.
Dessutom går musen alldeles för snabbt i vila för att spara ström, vilket leder till att muspekaren hackar till när man börjar röra den igen.
Jag bytte snabbt till en Intellimouse Explorer 3.0 med sladd istället, vilken är en helt undebar mus. Men det var med viss ångest som jag lämnade tillbaka den, då den är så fruktansvärt skön att hålla i...
Followup: Har bestämt mig för att dissa microsofts trådlösa variant...
Däremot har jag hittat en mus jag vill köpa som jag tycker är helt underbar!
Musen heter "A4tech IRW-25", dock kulmus men trådlös iaf.
Den fungerar alldeles utmärkt i både windows och i spel, hänger med utan delay :)
Tyvärr har jag inte hittat någon webbutik som säljer den (här i sverige), så om någon där ute vet vart denna mus finns att köpa, skriv ett inlägg!