köp ett Asus A7V266-E istället, kostar ~300-400 kr mer, men använder ett nyare moderkortschip än A7V266, dvs, de flesta buggarna från första verren har fixats till ;)
Sen kanske en Athlon XP 1600+ skulle sitta fint där?
~200kr mer men den blir inte lika varm som T-Birden samt har lite fler "onödiga" tillägsinstruktioner :)
och butik för att handla prylarna, som vanligt, www.komplett.se :)
------------------ "Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."
T-Bird 1,4 ghz blir varm så in i f*n Jag kör en 1,33 med en Taisol på, måste samtidigt ha igång 3 chassifläktar för in och utsug, annars blir skiten för varm...
Detta gör ju sitt till ljudnivån också, så jag rekommenderar nog att du köper en XP1600+ alternativt högre...
Sen detta med moderkort, det är en hel vetenskap. Jag kan rabbla upp flera goda motståndare till ASUSA7V266-E, bl.a. Abit Kr7, iwill333 och EPoX 8KHA+.
Sitter själv på ett 8KHA och det är mycket bra, inte många jumprar att pilla på, och lättförståelig BIOS. Dock är manualen som kommer med aningen otydlig...
------------------
Det händer att jag inte är mig själv. Då är jag någon annan.
Har fått tips att köpa EPoX EP-8KHA+ KT266A Audio SocketA ATX för 1492:- istället för asusen, vad tror ni om det?
Som sagt, jag sitter själv på ett EPoX 8KHA+ och det grymt snabbt. Endast 2 jumprar på kortet att pilla på, bra med PCI och DIMM-platser. God BIOS som följer med. Ingen ISA-plats och det torde ju vara ett bra grepp, för utvecklingen går ju trots allt framåt. e bara til att du har ett bra ljudkort, och använd inte skiten, AC97, som följer med för det gör ingen människa glad.
Jag hade lite trubbel i början med kortet, pga av att jag inte hittade riktigt rätt inställningar i BIOS, men det fixar man lätt genom att läsa i manualen som följer med.