Testade att byta uppdateringsfrekvens från 70hz till 60hz och då flimrade det ännu mer... :l
------------------
F R E D R I K S S O N
11 svar · 185 visningar · startad av Fredriksson
Sedan jag installerade ett geforce2 kort i burken så har skärmen början flimra väldigt. Det är rätt ok när datorn inte jobbar och musen är stilla men annars så kommer det som ränder som rullar över skärmen. Ungefär som när man håller en mobil bredvid den. Ränderna syns mest på vit bakgrund och inte alls i spel, D3D-läge...
Vad kan det vara?
------------------
F R E D R I K S S O N
Testade att byta uppdateringsfrekvens från 70hz till 60hz och då flimrade det ännu mer... :l
------------------
F R E D R I K S S O N
Oftast brukar det flimra mer ju lägre man ställer den. Testa att öka den istället men se upp så du inte går för högt för då blir skärmen svart.
------------------
Hårt arbete lönar sig till slut. Lathet lönar sig NU.
Hur menar du då? Inte av att du höjer den men ditt flimmer kanske beror på nåt annat, kanske glapp eller nåt. Däremot om den inte klarar av att visa högre frekvens än 75Hz och du ställer upp den på 85Hz så blir den svart och då är det ganska svårt att ställa tillbaka den.
------------------
Min gamla skärm började flimra sådär strax innan den gick sönder. Hoppas att det inte är samma fel som du har fått.
Jag har testat med en annan skärm och det flimrar på den också. Hur mycket vågar man höja till då innan den kan blir svart...?
------------------
F R E D R I K S S O N
Om det flimrar likadant på två olika skärmar så är det inte fel på skärmarna utan snarare på ditt grafikkort eller drivarna till det. Testa att installera nyare eller ominstallera drivarna.
------------------
Så då kan det inte ha med uppdateringsfrekvensen att göra då?
Jag har de senaste drivrutinerna...
------------------
F R E D R I K S S O N
Ska man ha så hög eller så låg uppdateringsfrekvens som möjligt?
Jag ändrade till 75hz och det flimrar kanske lite mindre...
------------------
F R E D R I K S S O N
Oftast skall man försöka ha så hög som möjligt men det kan variera lite beroende på hurdan syn man har med. Vi har en del elever på jobbet som tycker att vissa skärmar är suddiga och andra flimrar medans andra personer inte ser det på samma sätt.
------------------
Flimrar det om du kör med 85hz?
(du blir nog tvungen att sänka upplösningen för att kunna använda den uppdateringsfrekvensen)
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.