En RCA-kabel är en sån som man i de flesta fall använder mellan komponenter i en stereo samt den kabel som man använder mellan ljudkort & extern förstärkare.
När jag skulle få TV-Out att funka i mitt gamla nVIDA TNT 2 så kopplade jag först s-videokabeln mellan grafikkortet & tevens scart & sedan testade jag att även ansluta en RCA-kabel parallellt.
Jag hade alltså både s-video & RCA mellan grafikkortet & teven, annars funkade det inte alls.
Nu vet jag inte hur ditt grafikkort ser ut, men om det finns både s-video & RCA så bör du testa att koppla in bägge samtidigt :)
Testa med en annan TV och då funkade det med den andra kabeln också. Bilden blev dock svart-vit. :l
När jag testade att koppla den direkt till TV:n funkade det inte. När jag sedan kopplade tillbaka den till videon så funkade inte det heller. Jag gick in i Twin View och där är plötsligt alternativet "klona" gråad. Det går alltså inte att välja det alternativet.
Vet inte säkert, men det verkar som om din video & tv är för gammal för att stödja RGB & därför keffar det sig med den kabeln.. Men eftersom du har fått det att funka med en annan kabel så är det väl bara att köra på ;)
Men det finns ju fortfarande ett litet problem... ;)
När jag testade att koppla den direkt till TV:n funkade det inte. När jag sedan kopplade tillbaka den till videon så funkade inte det heller. Jag gick in i Twin View och där är plötsligt alternativet "klona" gråad. Det går alltså inte att välja det alternativet.