ooops, jag är trött och det här inlägget hamnade helt fel, det skulle egntligen vara på "fungerar det", ursäkta..
------------------
naxer
5 svar · 128 visningar · startad av naxer
Tack för svaren!
Antar att jag måste formatera hårddisken då, synd bara eftersom att jag har mycket på den som jag vill ha kvar!
Men jag tror jag även håller mig till tipset att ha windows på den nya och den gamla hårddisken som slave. Men jag är inte så bra på det här med partioneringar, kan jag då dela upp den nya så det blir en C: (20gb) och en D: (40gb), det borde väll gå? :)
------------------
naxer
ooops, jag är trött och det här inlägget hamnade helt fel, det skulle egntligen vara på "fungerar det", ursäkta..
------------------
naxer
Japp du kan dela upp den men enhet d kommer din gamla hårddisk att vara om du ska ha den.
------------------
"- Ursäkta, det var inte du.
Det var jag som uppfan ursäkten. "
Om du väntar med att sätta in den gamla tills du är klar med partionering och installation så skall det inte vara några problem.
Som tips kan jag säga att när du har flyttat över det som du har på din gamla disk så formatera den så slipper du ha en massa filer liggande där som ändå inte används.
------------------
Mjölk löser inga problem, jag håller på och testar om sprit gör det nu.....
Sirpeter,
Jag kan alltså först sätta i den nya hårddisken och partionera den m.m., när detta är klart sätta i den gamla och föra över det viktiga på den till den nya och när jag gjort det formatera den gamla? Det var ngt liknande jag hade tänkt från början.. för då slipper jag ju gå och köpa cd-r skivor :)
------------------
naxer
Exakt som jag menade så det är lugnt. =)
------------------
Mjölk löser inga problem, jag håller på och testar om sprit gör det nu.....