"Processor AMD Athlon XP T-Bird 1500 GHz (eventuellt 1900 GHz till ett lite högre pris)"
GHz ska ju naturligtvis vara MHz men det förstod ni säkert ;)
3 svar · 153 visningar · startad av AndreasC
Hittade ett kanonerbjudande på ett uppgraderingspaket på DataRef i Norrköping. Jag har nu ett Dell-system, P3 500 MHz och 256 Mb i Ram. Vill ha era åsikter om detta. Vad tycker ni, är det något att satsa på eller finns det bättre vad gäller pris och så?
Moderkort Spacewalker KT133A
Processor AMD Athlon XP T-Bird 1500 GHz (eventuellt 1900 GHz till ett lite högre pris)
Minne 512 Mb SDRAM SPECT
Chassi ATX Midi med tyst nätaggregat
Inbyggt ljudkort 16 bitars stereo SB kompatibelt
Inkl. montering och provkörning
Hårddiskar, CD-rom enheter, diskettstation, Grafikkort och nätverkskort flyttas över från min nuvarande dator. Jag valde att behålla mitt nuvarande nätverk och grafikkort. Nätverkskortet är jag nöjd med så jag behöver inget annat och grafikkortet jag har är helt nyinköpt och på 64 Mb så varför byta det mot ett sämre?
Allt är dessutom räntefritt och kan delas upp på 24 månader vilket jag tror att jag skall göra. Det blir ett par hundra kronor dyrare då men jag tror dset är värt det eftersom jag inte har råd att betala allt på en gång. Detta skulle gå på circus 270 kr i månaden och man kan givetvis betala mer vissa månader för att bli av med skulden tidigare.
Hela paketet ligger nu på 5356 kr inkl. moms med AMD'n på 1500 MHz men det blir väl ca 6000 ifall jag väljer 1900 MHz. Jag är inte så bra på att gämföra men jag tycker detta verkar vara ganska billigt. Vad tycker ni? Är det billigt och ska jag isåfall köra på det eller är det helt åt skogen och ska jag satsa på något annat?
[Redigerat av AndreasC den 19 dec 2001]
"Processor AMD Athlon XP T-Bird 1500 GHz (eventuellt 1900 GHz till ett lite högre pris)"
GHz ska ju naturligtvis vara MHz men det förstod ni säkert ;)
Om du ändå ska upp på GHz nivåer är det kanske vettigt att börja titta på DDR minne istället. Ett moderkort med VIA´s nya chipset KT266A är inte fel.
Detta kanske kan vara ett alternativ? Iofs saknas chassie/nätaggregat och det är mindre minne men fräschare med finneser och prestanda.
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=info&AvdID=&CatID=&GrpID=&p=17896&s=fp
/R
------------------
"Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude
Tack för tipset men jag har bestämt mig för att avvakta ett tag. Bättre att satsa på ett komplett datorpaket lite längre fram. Jag vet iallafall vad jag inte ska göra och det är att köpa märkesdator. Man blir så begränsad vid uppgradering och dessutom kostar det mer än en ihopplockad.