Nån måste väl ha gjort detta..? :q
blip
12 svar · 222 visningar · startad av Holgersson
blip
Nån måste väl ha gjort detta..? :q
Måste man inte ha en extra förstärkare till en skivspelare? Har själv aldrig pysslat med sånt men man har ju kopplat fel i stereon nån gång och märkt att det inte blir så bra. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
blip
Visst kan du sampla dina vinyl.
Det finns ett flertal program Kolla white tiger.
Sen kan du spela hur mycket som helst.
Njut av din egen radiostation.
------------------
GvdsSfdtTddv.
blip
Antar att du har lågnivåutgång på förstärkardelen...(?)
för att spela upp vinyljud via ljudkortsingången behövs inget speciellt program.
för inspelning använder jag GoldWave.
------------------
bloSSA på nätet
blip
blip
Absolut ingen som vet något mer? :q
Vanliga A/V-prylar för hemmabruk som CD, MD, VHS, DVD osv. kan du koppla direkt till ljudkortet via (vanligtvis) RCA-kontakter (2 små runda 6-7 mm i diameter) från enheten till ljudkortet med en minitelejack på datorsidan. De gamla hederliga vinyl-drejtallrikarna har däremot en annan nivå på ljudet ut. Detta gör att det kan låta lite konstigt om du kopplar den direkt på en lågnivå ingång. Det kan hända att du kan kompensera för detta med mjukvara, men jag är osäker på om det är samma impedans på denna signal, eller om det lastar ner ena eller andra sidan, vilket i så fall kan vara skadligt för ena eller andra enheten. Bäst är om du har en (för-)förstärkare emellan. Från denna kan du koppla ex. ljud ut som du normalt har till bandaren till datorn istället. Har du annars en pre-out för ex. EQ kan du använda den istället.
------------------
/ J
blip.
Jag antar att det lättaste i ditt läge är att diskutera ingångar/utgångar med en radiohandlare ;)
När det gäller gratis progg för ljud är det väl bara att slänga ut en sökning på google... men förmodligen är det billigaste diverse shareware.
Vad du sen gör med dem får man inte tala om :e
------------------
Ancilla, face mea laganum!