webForumDet fria alternativet

Någon med en Plexwriter 24/10/40A?!

Datorhårdvara

6 svar · 207 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Hej!
Är det någon som har en Plexwriter 24/10/40A med dess mjukvara som kan berätta för mig hur jag bränner filer från hårddisken till cdn?!
Jag tycker inte om programet!
Finns det något program som man kan ladda ner någon annanstans som fungerar med brännaren.
Provade med mjukvaran för HP Cd-Writer Plus 9300i men den ville inte hitta brännaren.

Bara jag får svar på första meddelnadet så är jag nöjd!

Tack!

/Mika3l

------------------
Laddar... ;-)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Står det inte nånting om hur man gör i manualen eller kanske in någon pdf-fil på skivan med programmet?

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Testa Nero eller Easy CD-creator!
Jag hade en sån brännare i förra datorn och det funkade klockrent med dessa två program.

------------------
www.motorforum.nu - En vacker oas fylld av blommor!

Medlem sedan nov. 2000432 inlägg

heheh, tog mig åtskilliga minuter att lugna ner mig såpass att jag förhoppningsvis skriver ett någorlunda trevligt svar...

vad är det för mjukvara du pratar om?? med min plextor följde WinOnCd med, men det ser ut som de flesta andra brännarprogg..

(winoncd är inte på något sätt specifikt för plextor)

en plextorbrännare är en fin sak som funkar med de flesta programmen. Adaptec 's program brukar vara populära, men även CdrWin och Nero fungerar suveränt för att tex bränna iso's.

Finns högvis med brännarprogram (inget av dem har något specifikt med någon brännare att göra), de flesta om inte alla funkar med plextor.

------------------
"Alla vet varför och allt är perfekt."

Programet som jag fick med min cd brännare var PlexTools.
Jag fattade inget av programet och jag hittade inget i hjälpfilerna!
Provade med Adaptec Easy CD Creator 3.5 men den vill inte hitta brännaren, går det att ändra något i nån inställning, för programet vill bara ha HP Cd-Writer Plus 9300i och inte min Plexwriter 24/10/40A.

/Mika3l

------------------
Laddar... ;-)

Medlem sedan nov. 2000432 inlägg

ah, plextools... tänkte nämna det...
det är ett litet trevligt progg som ligger i traybaren och bland annat smidigt kan rippa ljudspår och bränna iso's. Men det är ingen direkt höjdare att ha som enda brännarprogg :)

fick du inget annat med brännaren? (tydligen inte), Adaptec Easy Cd funkar normalt kanon med plextorn men versionen du har verkar höra hemma med en philipsbrännare.. (nån special edition eller liknande).

"riktiga" easy cd creator gnäller inte om vilken brännare du har :)

------------------
"Alla vet varför och allt är perfekt."

Nej, jag fick inte med mig något annat än Plextools(bortsett från en manual).
Mitt Easy CD creator följde med en bekants cdbrännare(HP CDwriter Plus 9300i) och det är den som den tjuter efter hela tiden.
Det är väl som du sa Bitstate att det är någon special edition.
Kan man ladda hem en annan verision av Easy CD creator från nätet, eller Nero, det verkar också bra?

/Mika3l

------------------
Laddar... ;-)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)