Provat med de senaste drivrutinerna från nVidia samt tillverkaren av ditt grafikkort?
------------------
Att påstå att jag är ett geni är som att helgonförklara djävulen
6 svar · 207 visningar · startad av ChiefJoseph
Hej!
Jag har ett Nvidia MX400 dualdisplaykort som har funkat utmärkt på Win98 men sen jag installerat 2000 inte funkar som jag vill.
Jag vill kunna ställa olika upplösningar på skärmarna då jag jobbar med webb.
Tacksam för svar!
Provat med de senaste drivrutinerna från nVidia samt tillverkaren av ditt grafikkort?
------------------
Jag har installerat de senaste från Nvidia som tillverkar kortet, men det funkar inte ändå.
Missförstå mig rätt, kortet fungerar men har bytt mjukvara för dual displayfunktionen på 2000 och då funkar inte olik upplösningar.
Win2000 stöder inte olika upplösningar eller färgdjup på bildskärmar som är kopplade till samma grafikkort. Det krävs extra drivrutiner för detta.
Nvidia har inga sådana drivrutiner. Däremot har Matrox såna drivare för sin Dual Head-teknik (som dessutom överträffar Nvidias teknik i flera andra avseenden).
Alternativen är:
1. Skaffa ett Matrox-kort
2. Vänta på drivare
3. Nedgradera till 98
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
Matrox DualHead är fullkomligt underbart btw :)
*stolt ägare av ett Matrox G550* :)
------------------
Tack för svaren och kanske framförallt från Morph som hade det svar jag trodde var troligast.
Hmmm.....
hade planerat att köpa ett Matrox men blev övertalad att köpa Nvidia, skall kanske lyssna lite på mig själv i fortsättningen.
Tack!