Vilken typ av RAM :q rambus, måste man väl sätta två och två, precis som i "bättre"/äldre servrar.
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
16 svar · 211 visningar · startad av Alpha II
Hur installerar man ram minne? Jag har satt i det i datorn, men datorn verkar inte ha fått något mera ram.
------------------
--> Fan för snö!!!
Vilken typ av RAM :q rambus, måste man väl sätta två och två, precis som i "bättre"/äldre servrar.
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
det skall räcka med att bara plugga in ram modulerna.
är du säker på att moderkortet kan klara av att använda så pass mycket ram du smackat in?
------------------
weeee!
SDRAM
Jag har 256 + 128 mb
det jag e lite misstänksam med är att det är noname och en compaq.. men min brorsa sa att han hade lyckats :l
------------------
--> Fan för snö!!!
Du kan prova att gå in i BIOS och bara spara en gång utan att göra ändringar.
------------------
"signatur"
Om det är en Presario så kan det beror på att dom oftast bara klarar av 128-moduler tyvärr. Du kan ha 384Mb i den men då måste du ha tre stycken på 128Mb.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
SirPeter: Men det ska gå att upgradera till 512 mb, om det är som du sa är det ganska svårt att göra det på 3 platser.
------------------
--> Fan för snö!!!
Du har testat att byta plats på dom va?
Det är en 128:a och en 256:a du har eller?
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Vad är det för modell på den? Brukar vara ett fyrsiffrigt nummer eller nåt sånt.
------------------
Okej, då står det fel i dina papper tror jag för den kan enligt Kingston bara ha 384Mb som jag trodde. Du kan kolla själv på deras guide-sida:
http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/ModelsInfo_Bod.asp?SysID=+6909+&distributor=0&SUBMIT1=Find
------------------
[Redigerat av SirPeter den 14 nov 2001]
Jag har ingen minitower heller (som det står på den där sidan). Och win98 ingick (inte win95)... :l :l :l
------------------
--> Fan för snö!!!
Nä sånt kan variera ganska mycket beroende på när och vart maskinerna skeppas men det är samma chipset i dom oavsett låda och OS. Jag vet flera som har gjort som du har gjort och sedan inte fått igång minnena men när dom sedan har bytt till att ha tre minnen på 128Mb istället så har det funkat.
------------------
Hej!
Jag har en presario 5650 och hade precis samma problem som du.
I min kan man ha 3x128 mb ramminne. Det går bra med standardminnen. Men 256 funkade inte i min. Har du köpt på datorbutiken.com så går det att byta, det gjorde jag. Där kostar två pc133 128 mb minnen 407,25 inkl moms o frakt.