webForumDet fria alternativet

Bästa musen?

Datorhårdvara

18 svar · 338 visningar · startad av Alvar s

Medlem sedan mars 2000398 inlägg
Frågan#1

Jag planerar att köpa en mus men är inte riktikt säker vilken jag ska köpa...

Eftersom jag spelar Quake3 så ska den ha så bra precision som är möjligt, vilken mus är bäst lämpad för det?

För mig står valet mellan Microsoft IntelliMouse Explorer och Logitech MouseMan Wheel Optical. Vilken av de två läser bäst/snabbast av ytan? Finns det möss som är ännu bättre, och vilka isf?

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag föreslår att du testar en kompis mus får att se om den passar dig...

Jag har en IntelliMouse Explorer och är nödj, men jag fick höja sensitivityn i Quake3 för att den inte skulle bete sig konstigt, jag antar att det är samma för alla optiska möss...

------------------
Select * from world where gender = 'female' AND male = 'me'

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Jag föreslår att du testar en kompis mus får att se om den passar dig...

*suckar* ja tänk om man fick det... :e

mer sprit åt folket, go natt

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

Enligt Logitech är deras Wheel Mouse Optical dubbelt så snabb som andra optiska möss, stämmer det?

Microsofts mus är ju mycket snyggare och har fler knappar, men om Logitech läser av ytan snabbare så blir det nog den... På deras sida står det såhär:

The high-precision Wheel Mouse, with its 800 DPI resolution, is twice as fast and accurate as current optical mice.

Ingen av mina kompisar har bra (data ;))möss, så jag har inte möjlighet att testa :l

[Redigerat av Alvar s den 09 sep 2001]

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Stoffe : :e :e :e

Medlem sedan sep. 200116 inlägg

Är verkligen en optisk mus att föredra?...har själv prövat ett par och ibland så hinner de ju inte med...
Själv kör jag med intellimouse...med sladd och kula... ;)

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

En kompis till mig har en optisk Logitechmus, dock använder han inte den när han spelar CS, Q2 och liknande.
Vid snabba musrörelser kan gubben snurra helt åt fel håll enligt honom.
Kan iofs vara en vanesak.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Själv föredrar jag IntelliMouse Optical framför IntelliMouse Explorer. Den är billigare och har inte allt som storebror har, men den är mindre och ligger bättre i handen. I alla fall i min hand..

------------------
/emission
If you see someone without a smiley, give them your colon.

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Jag har en trådlös optisk Logitech Mouseman. Fungerar kanonbra, jag är fånigt nöjd med min. Kan köra UT och förvandla de flesta till mos utan problem.

------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!

Finns det ingen sida som jämför alla eller några av de bästa mössen? Av vad jag läst så verkar det inte vara nån jättestor skillnad mellan vanliga och optiska möss.. ( och det måste det vara för att betala 200kr extra ;) )

I senaste numret av Dustin finns det två nya Microsoft möss: IntelliMouse Explorer 3.0 och Wireless IntelliMouse Explorer.

Eftersom de läser av ca 6000ggr per sek så är de förmodligen betydligt bättre än vanliga IntelliMouse Explorer ( 1500ggr sek )

Är det nån som testat de nya mössen?

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

HEj svejsan!
Jo jag har en WheelMouse Optical hemma hos mig, och när mina kompisar fick prova den, ojoj va fort det gick för dem och skaffa en....

Med andra ord: Testa och du vill inte ha nåt annat(enligt min erfarenhet)

Sedan kan det vara en vanesak också, men jag är supernöjd! Har inte vart fel på den än, om man inte kastar omkring med musen iaf... ;)

------------------
Selle - Ser Internets Framtid ;)

Medlem sedan juli 2001183 inlägg

Har en Wheelmouse optical just nu men funderar på trådlös optical Logitech. Är det någon här som kan rekommendera den?

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg

Den allra sjönaste musen enligt mig är den som tillhör min flickvän, nej vad snuskig jag är.

Hoppas jag inte blir avstängd nu men jag var bara tvungen att säga det.

[Redigerat av AndreasC den 17 okt 2001]

AndreasC ==>> Håller med dig, din flickväns mus är störtskön!

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Jag kör den trådlösa optiska Mouseman-musen från Logitech. Ruggigt skön, sitter faktiskt bättre i handen än de äldre Mouseman-mössen.

------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!

Medlem sedan okt. 2001152 inlägg

Jag rekommenderar "Microsoft Intellimouse Optical" (ursäkta om de är någe stavfel...).
Alla mina kompisar har en sådan mus och de säger att den fungerar felfritt!
Även när jag har spelat hos dem har jag tyckt om den. Tyvärr har jag inte pengar att införskaffa en egen för tillfället :(

------------------
Bambadam !@#

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg

Ja, jag vet att det var ett åthelvete uruselt skämt. Jag tar tillbaka det för det var inte ens roligt. Bara dumt, jag var lite trött också. Det där du sa tar jag med en nypa salt hörrödu ;)

Nerrå de va ganska skoj tyckte ja!

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)