webForumDet fria alternativet

CD brännare låser dator

Datorhårdvara

3 svar · 171 visningar · startad av tubeman

Medlem sedan feb. 200149 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har ett irriternade problem..
Har en nyinköpt cd brännare som jag vet att det inte är något fel på (har testat i annan burk) men som ställer till problem i min burk.
När jag har cd brännaren inkopplad i datorn (har testat som slave och master) verkar allt funka bra. Den finns med i enhetshanteraren, inga konflikter, inga problem där. Man ser cd brännaren i utforskaren och kan även oftast visa filerna som finns på skivan som är istoppad. Problemet uppstår då man ska läsa/skriva, något från/till skiva eller om man helt enkelt högerklickar och väljer egenskaper på brännaren. Att starta brännar program skapar också problemet.
Problemet:
Datorn total låser sej. Muspekare och bild fryser ctrl-alt-del funkar ej. Det enda som gäller är att reseta med burkens hårdvaru resetknapp..

Någon som har förslag på vad som kan lösa mitt problem?
Vore mycket tacksam för hjälp...

/Stefan

Verkar inte vara någon som kan hjälpa mej...

Om någon känner att jag kanske skulle kunna lösa problemet om jag fick lite mer information om en viss del av mitt system så fråga gärna.

/Stefan

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Tja, det är ju alltid bäst att skriva för mycket än för lite... ;)

Så kom igen, skriv ner allt som kan vara av värde: moderkort, grafik, ljud, nätverk, brännare, cdrom - rubbet! :)
Om det är en märkesdator, naturligtvis modell osv.

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Jag installerade om windows igår och nu funkar allt, inklusive cd brännare, perfekt. Ofta ett bra sätt att lösa problem :)

Men tack för engagemanget :stefan:
oj då.. det blev visst en smiley gubbe när man försökte sej på att skriva ditt nick name :) får väll skriva utan kolon.
Men tack för engagemanget stefan

/Stefan

[Redigerat av tubeman den 21 okt 2001]

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)