skulle hjälpa en kompis att formatera och installera win 98 på hans IBM thinkpad (laptop). Innan var där 2 OS, winnt och win2000. jag använde partitionmagic för att formatera skiten o sen tänkte jag boota om med en win98cd (finns ingen diskettstation på burken). funkar det att göra så?
det blev tydligen lite fukkedup när jag formaterade thinkpaden. nu vill den knappt starta upp eller nånting.. vad trycker jag för att komma in i bios? den vill inte boota från cd´n. nån som har något tips för o få den att funka? mao installare win98, utan diskettstation...
Om du skall boota från cd:n måste du ställa in cdrom på 1st boot device i biosen... Hur du kommer in där däremot vet jag inte... Men det brukar vara så att man trycker in delete vid uppstarten... Men det kan du nog fråga ibm eller datorhandlaren.
ja, vet att jag måste ställa om i bios, o ange att cd-romen ska vara 1:st bootdevice.
Kommer dock inte in i bios. Har försökt med allt. helt otroligt irriterande...
ingen som vet hur man kommer in i bios på thinkpad typ 645(tror jag)?
Tack för tipsen. Verkar omöjligt att komma in i bios dock...
men jag kastade in thinkpadens hårddisk i min vanliga burk (med en adapter) formaterade den och skulle sätta in den i thinkpaden igen.. Tyvärr funkade inte formateringen. Enligt Partitionmagic var enheten kaputt. jag tror det har med MBR att göra. Hur formaterar man hårdisken helt? alltså, tar bort hela masterbootrecord o allt? tror det kan funka då.
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
Ok, jag har varit på ibms webbplats men inte hittat någon hjälp. Vad menar du att jag behöver? jag är tyvärr inte så haj på det här...
Tacksam för mer hjälp =)