Välkommen till webForum
Det bör bara vara att sätta i skivan och köra igång från den. Du behöver bara följa instruktioner som kommer upp på skärmen. All partionering och formatering kan du göra under installationen.
3 svar · 127 visningar · startad av SambaBwoy
Verkar vara ett bra forum detta, så jag testar att ställa lite frågor :)
Vi har nyligen beställt en ny dator eftersom vår gamla Celeron har tjänat sitt syfte.
Det är en AMD T-Bird 1,4Ghz med Abit KG7 moderkort och 256 * 2 DDR-minne. Hårddisken är en Seagate Barracuda IV 40GB.
Butiken plockar ihop och testar den, men ett problem kvarstår eftersom de inte slänger in något OS. Jag är inte så hemma på området datorer så jag skulle vilja ha lite information om BIOS och installation av W2K.
Kan någon beskriva alla de saker som jag har förstått att man skall ändra i BIOS innan man sätter igång systemet?
Hur fungerar installationen av W2k? Är det bara att sätta i CD-skivan och köra?
Hur fungerar partitionering och formatering? Vad gäller där?
Lite snabb men ingående information önskas! :)
Välkommen till webForum
Det bör bara vara att sätta i skivan och köra igång från den. Du behöver bara följa instruktioner som kommer upp på skärmen. All partionering och formatering kan du göra under installationen.
Men ska man inte ändra en massa saker i BIOS första gången man sätter på datorn?
Bootar den från skivan direkt? Jag är grön alltså...
Om det inte finns nåt på hårddisken och du inte har någon diskett i så söker den efter bootsektor på cd-skivan.