Jag har nyligen köpt en dator med AMD thunderbird processor, och till denna har jag ett Point of view 32 Mb TV-out (geeforce 32Mb) grafikkort. Jag kör windows 2000.
Problemet är som följer: Med drivrutinerna som följer med fungerar grafikkortet som det ska förutom att bildskärmen inte installeras. Det som installeras är en standardbildskärm och detta går inte att ändra på. (Jag har försökt högerklicka på drivrutinen som följer med CD:n för bildskärmen och valt installera, ingenting händer).
När jag laddar hem nya drivrutiner för grafikkortet från NVDIA installeras skärmen (yippie), allt fungerar som det ska förutom en sak. Twin view fungerar eller rättare sagt existerar inte (den funktionen som gör att man kan köra ut bilden på TV). Denna funktion fungerade givetvis med de andra drivrutinerna. Jag skulle vilja ha lite hjälp med detta, att någon kan förklara vad som händer.
Vidare har jag provat alla varianter och givetvis kollat så att kablarna sitter i ordentliget och så vidare. Finns det någon hemsida för point of view?