Piper, hur då ur högtalaren som inne i lådan? Eller är det typ som om elektroniken i sig själv som piper?
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
10 svar · 416 visningar · startad av Baalzamon
Det har hänt något underligt med min dator, den piper till ibland.
Det händer t.ex. när jag startar ett program eller när jag drar i scrollningslisten i Utforskaren eller i IE. Jag har formaterat, raderat CMOS, "reset config.data" utan resultat.
Det konstiga är att det bara började utan förvarning. Kanske i och för sig beror på överklockningen...Någon som har haft ett liknande problem?
Abit BE6-II rev.1.2
Celeron II 600@ca840
Matrox Millenium G400
Några standardminnen
WinME/2000
(Mer fakta vid behov)
Tacksam för svar!
------------------
/Baalzamon
Piper, hur då ur högtalaren som inne i lådan? Eller är det typ som om elektroniken i sig själv som piper?
------------------
F.Sundström
Har du kollat så att det inte är skärmen? Det kan vara ett tecken på att den är på väg att lägga av...
------------------
Om ni ser någon som heter Kent-Mustafa, så är det jag....
Deeeeep undercover...
Vissa moderkort ger ifån sig en singnal när den börjar bli förvarm. Och efter som du har överklockat din cpu så kan det bero på det.
Sök.
Tror det har varit uppe här i forumet innan.
Kan vara kortslutning eller att ljudkoret inte är tillräckligt jordat om jag kommer ihåg rätt =)
Men sök =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Tack för alla svar!
Jag är helt säker på att det är PC-speaker som piper.
För varm tror jag inte att den blir (CPU:max 40 grader, Chipset: 36 grader, Grafikkort: 45 grader)
Det skulle i så fall vara grafikkortet som blir lite för varmt...det är ju varmt väder nu när den piper till, den pep aldrig på våren/vintern...
Det är lite lustigt att den piper till i olika frekvenser, ibland är det en låg ton, ibland en hög ton...skumt!
Ska söka sen när jag har lite mer tid!
------------------
/Baalzamon
Hade problem med att det pep om min gamla dator när jag körde spel. Kom fram till genom nån kryptisk log att det var musens ringbuffert som var för liten eller nått.
Tyvärr har jag ingen aning om hur man åtgärdar det. Fanns tydligen i registret
Okay om det är PC-speakern så skulle jag börja att kolla i moderkortets manual och se om det står nått om pipandet där :)
------------------
F.Sundström
MtheF, nu när du nämner musen tänker jag på att det alltid har pipit när jag har använt musen. Antingen när jag enkelklickar eller dubbelklickar...kan testa att byta mus...
Nu har jag en Logitech Cordless MouseMan Wheel.
Hittar inget i manualen.
Funkar det inte med att byta musen, får jag väl klocka ner processorn igen.
------------------
/Baalzamon
Nej, förresten...nu pep den till när jag använde tangentbordet. Det verkar som om det piper när jag är lite för snabb...
------------------
/Baalzamon
Nu har jag löst det!
Jag hade satt min "lösa" temperatursensor mellan flänsarna på grafikkortets kylfläns, och när jag tog bort sensorn därifrån försvann pipen.
Jag har dock ingen aning om varför den pep när sensorn satt just där, men det kan bero på kortslutning av något slag...
------------------
/Baalzamon