Det är en Asus Terminator med Celeron 700 och 64 MB Ram... (Jag är medveten om att det inte är nåt fartmonster men i detta fall är det helt onödigt)
Problemet är iaf att när jag startar datorn får jag felmeddelandet "Hardware Monitor found an Error!" Sen hänger sig skiten!
Det funkade första gången jag satte på datorn... då med en lite för dålig processorfläkt... sen när jag bytte till en bra fläkt så funkar det inte :(
Det kan väl inte vara att processorn blev överhettad första gången jag satte på datorn... den stod bara på ca 1 minut.. Kollade tempen då och den var 69 grader... Tyckte inte det verkade så värst bra så jag stängde av den direkt... sen dess är den cepe som sagt...
tror inte det är processorn men kan inte svära på det..
hum.. ställde du in monitor grejer och så?
provat starta i fel säkert läge?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Har du provat att montera den första fläkten igen, för att se om problemet kvarstår? En del moderkort känner av processorfläkten, om den inte snurrar eller är defekt på annat sätt kan det protesteras hej vilt av moderkortet.
Nej det har jag inte gjort... kanske borde testa det.... skulle ju faktiskt kunna vara den nya fläkten som är cepe... den snurrar iofs.. det har jag kollat... kan ju vara nåt annat än det som är vajsing med den...
Jag testade iofs att starta utan fläkt en gång.. men det blev ingen skillnad..