Jag behöver förslag på bra ljudkort i prisklassen 500 - 1000kr. Användningsområdet är spel typ Unreal Tournament, Halflife m.m. och musik. Så småningom kommer jag också att skaffa mig en hemmabio. Vad tycker ni är ett lämpligt ljudkort? Har tittat lite på Videologic Sonic Fury men är öppen för förslag.
/me förstår inte vad man ska ha Live!ware till, har aldrig installerat det :q
------------------
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server... Reeferhttp://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html
Tänkte på Soundblaster 5,1 live i början men har hört en hel del negativt om det kortet. Inte när det gäller ljudkvalitet o.s.v. utan mer när det gäller konflikter. Speciellt då med nätverkskort. En kompis till mig köpte ett SB 5,1 live men fick det över huvudtaget inte att fungera. Han trodde först att det var fel på kortet men det funkade när han testade det i andra datorer. Har även hört i andra sammanhang att det kan vara lite lurigt att köpa ett sådant kort.
Har ni några andra förslag på ljudkort annat än SB? Kanske också skulle säga att jag är inte intresserad av en massa program, spel, finesser och dylikt som ibland följer med när man köper ljudkort, grafikkort m.m. Jag är enbart ute efter högklassigt ljud.
Tacksam för hjälp.
Mikey
[Redigerat av mikey1 den 25 aug 2001]
[Redigerat av mikey1 den 25 aug 2001]
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2