webForumDet fria alternativet

Mikrofon, låg volym/rundgång

Datorhårdvara

7 svar · 338 visningar · startad av Swey

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg
Frågan#1

Frågan om rundgång löste sig precis.

Jag har precis köpt en ny dynamisk mikrofon och har ett problem med den. Jag måste skrika eller tala precis intill mikrofonen för att det ska bli något ljud. Det gör mikrofonen helt oanvändbar eftersom jag vill kunna spela in ljud på längre avstånd än 0 centimeter. Inseplningsvolymen är inställd på max. Vad kan det bero på att det blir så här? Kan man förstärka ljudet på något sätt utan att köpa någon extern förstärkare? Jag funderar på att lämna tillbaka mikrofonen.

Jag har ett Creative Soundblaster 128 PCI som ljudkort. Duger det?

------------------
- Swey
A hacker from the south

[Redigerat av Swey den 18 jul 2001]

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

jag har för mig att det är skillnad på mikrofoner med inbyggda batterier och på mikrofoner utan.. dvs man ska stoppa dom i olika hål. alternativt flytta nån liten jumper på kortet.. fast det håller man väl knapp på med nuförtiden va? :)

------------------
PeterSign v 2.3.36

Det finns inga batterier i den här mikrofonen som man kan byta ut. Det finns inte heller någon annat port på ljudkortet att koppla in den till. Att öppna datorn och ändra jumpers på ljudkortet vill jag helst slippa. Jag vill helst kunna använda den till flera datorer och det blir nog lite bökigt att öppna alla.

Här är en bild på mikrofonen: http://www.ilike.com.hk/dm-835s.htm

------------------
- Swey
A hacker from the south

Nå? Vad ska jag göra?

------------------
- Swey
A hacker from the south

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det känns lite olustigt att man fortfarande har samma problem år efter år. Jag har helt enkelt fått avstå från att använda mikrofonen, fast jag har ju klarat mig ändå.

Förslag mottages fortfarande tacksamt.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Ha den inte så nära högtalarna.

Frågan om rundgång löste sig för 2½ år sedan. ;)

Tips mottages fortfarande tacksamt.

Även tips om hur man använder odynamiska mikrofoner utan att få ett högt brum i högtalarna.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)