webForumDet fria alternativet

Stendör när det ska spelas!

Datorhårdvara

3 svar · 184 visningar · startad av UrMe

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg
Frågan#1

Har en PII 400MHz, ASUS V7100 Geforce2 32mb MX, 64mb ram, moderkortet är ett Intel 82371EB (eller Intel 82443BX kanske) stod nåt sådant i system grejen..
Problemet är att datorn funkar hur stabilt som helst ifall man inte ska lira något spel.. hänger sig nästan direkt när man ska spela. Antar att det är nåt med grafikkortet.. kan ju nästan bara vara det. Men har installerat de senaste drivrutinerna från asus.com (v6.18 är det).
Kortet funkade stabilt på en annan dator(PIII 733, moderkort ASUS CUV4x) problemet var bara att nätaggregatet brann sönder på den.. så nu stoppade jag in kortet på denna dator istället och det funkar ju inte så värst bra.
Nån som har några smarta idéer att komma med?
Vore mycket tacksam
MVH / UrMe

------------------
You play by the rules, you die by the rules

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

vissa gamla moderkort stödjer inte geforce2 mx (kräver lite annorlunda voltantal på moderkortet). Leta upp moderkortstillverkaren och kolla om just ditt moderkort stödjer GF MX.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

Byt nätaggregat? :e

------------------
PeterSign v 2.3.36

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg

Jaa... jag ska byta nätaggregat i den datorn.. men medan vill jag ju kunna använda grafikkortet i den andra burken :)

------------------
You play by the rules, you die by the rules

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)