fat2?
du menar fat32?
du kanske måste formatera hårddisken?
format och den enheten den är "mountad" som :)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Förstår jag dig rätt om jag tror att du vill ha den disken som en extra enhet? I såna fall så låter det som att den är felbyglad och hamnar i konflikt med den som du har systemet på, alltså att båda blir primary master. Bygla om den extra disken så att den blir slave eller så att den sitter på den andra ide-kabeln så bör det funka bättre.
Börja med att kolla hur dina byglingar sitter på alla ide-enheter. Den disken som du har systemet på bör vara primary master. Du har troligtvis en cd-spelare och nu även en hård-disk till om jag har förstått dig rätt, dessa väljer du själv hur du vill ha dom så länge dom inte ha samma bygling. Du kan ju tex sätta cd'n som slave och din nya disk som master och sedan helt enkelt ha dom på den andra ide-kabeln. Om du går in i bios så skall du kolla (i detta fallet) att primary master, sekondary master och secondary slave är igång. Ett tips kan vara att sätta alla på Auto så vet du att dom är på iaf.
Hoppas att du förstår hur jag menar nu bara. ;)