Det kan vara så att windows använder mera RAM och mindre hårddisk. Jag tror att jag hade motsvarande siffror när jag utökade från 64 Mb till 192 Mb RAM.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
6 svar · 232 visningar · startad av tOidi
Jag har en amd, med 256 mb ram i och köpte nyligen 256 till. när jag startade datorn innan (med 256mb ram) så stog det att jag hade 86%systemresurser ledigt, nu när jag har 512mb ram så står det samma sak. hur går det till? även om jag har mer ram så används de lika mycket (i %) som innan.
------------------
- Over and out / tOidi -
Det kan vara så att windows använder mera RAM och mindre hårddisk. Jag tror att jag hade motsvarande siffror när jag utökade från 64 Mb till 192 Mb RAM.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
Systemresurserna är inte baserade på hur mycket minne du har, det är en fast buffert på 128kb. Just detta är en kvarleva från Windows 3.1 där man hade en 64kb stor buffert. En fullösing, javisst, men så går det när man har dåliga programmerare.
------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.
windows 9x/ME stöder inte mer än 256 mb ram .. det står säkert att du har mer , men minneshanteringen klarar inte av att allokera detta.. kör Win2k / NT / XP isf.
------------------
Johan Bergström
mt00jbe@student.bth.se
windows 9x/ME stöder inte mer än 256 mb ram .. det står säkert att du har mer , men minneshanteringen klarar inte av att allokera detta.. kör Win2k / NT / XP isf.
Jo, det gör dom.
------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
Win9x-serien stödjer faktiskt ganska mycket minne, men hanteringen är inte alldeles för effektiv hela tiden. Exempelvis inträffar det en grov och fånig bugg vid 768MB minne eller mer: den allokerar 110% av minnet till filbuffert...
------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.