webForumDet fria alternativet

Höghastighets USB?

Datorhårdvara

4 svar · 181 visningar · startad av tawe

Medlem sedan mars 200115 inlägg
Frågan#1

Vet någon hur man ser skillnaden på en vanlig USB-kabel och en Höghastighets USB-kabel? :q

------------------
/Tawe

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det är ingen skilnad på en USB 1.x kabel och en USB 2.x kabel.

2: Aren't the requirements for cables different at the new higher speed or will USB 1.1 cables work with USB 2.0?
A: Fully compliant USB 1.1 cables will work fine at USB 2.0 speeds. USB cables are not all fully USB 1.1 compliant and it is important to evaluate cables that you intend to include in your products. The USB-IF has started a program for accurately testing cables to make it easier to pick a good quality USB cable that will work correctly for both USB 1.1 now and USB 2.0 in the future. You should look to the Integraters List on USB-IF Members-only section of the USB-IF web site (you will need to input your USB-IF username and password to access it) to identify products that have passed that testing program in order to minimize your risk of customer problems caused by poor cable quality.

http://www.usb.org/

------------------

FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !

[Redigerat av stoffe-2k den 27 maj 2001]

Jag har just investerat i en HP OfficeJet G85 som fungerar problemfritt fristående. Men mitt Win 2K har problem att kommunicera med den. I manualen stod det:

Om du använder en USB-kabel och Windows 98 eller 2000 ska du kontrollera att kabeln är en höghastighetskabel (12 Mbps) och att den inte är längre än fem meter samt att datorn har USB-kapacitet. Ytterligare information om hur du tar reda på om datorn har USB-kapacitet finns i dokumentationen till datorn eller får du genom att kontakta datortillverkaren.

Om de altså inte spelar någon roll vilken kabel man har så borde det väl vara datorns fel.

Hur kontrollerar man vilken USB-hastighet man har?

------------------
/Tawe

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

vad jag vet finns bara USB 1.0 (eller om det är 1.1 eller nåt sånt) ute idag.. 2.0 är under utveckling men har inte kommit ut än..
Har du en USB port ska du med andra ord kunna köra alla USB grejer som är släppta idag..

Har du drivrutiner för windows 2000? fungerar andra USB enheter med datorn? fungerar enheten på andra datorer?

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Det visade sig vara en programkonflikt. Drivrutinen till apparaten kom inte så bra överrens med Norton AntiVirus 2001.
Nu när jag har stängt av Norton fungerar allt som det ska!! :D

Tack ändå!!

------------------
/Tawe

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)