webForumDet fria alternativet

TV ut problem

Datorhårdvara

7 svar · 155 visningar · startad av jonne

Medlem sedan jan. 20011 154 inlägg
Frågan#1

Har ett lite irriterand tv-ut problem. Har inga problem med att köra ut bilden till tvn, men väl där så händer det lite saker. Av någon konstig anledning så får jag en svart ram runt tvbilden som är ca 5cm på varje sida. Ganska irriterande.

Finns det något program som kan öka storleken på bilden jag får på tvn ? Hittade något innan som hette TV-Tool men det fungerade inte så överderivet bra.

Kortet är ett GeForce 2 NoName beställt från datorbutiken. Alla drivrutiner är aktuella.

------------------
For your viewing pleasure I have removed any nude pictures
of me that might have been in this post.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Använder du NVIDIAs drivissar så har du en massa inställningar i dina "display properties", där kan du ställa in precis så du vill ha det...

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

Finns det inställningar för storleken på "ut skärmen" ? Har för mig att jag bara hittade kontroller för positioneringen.

------------------

Jag tror att när man har markerat TV:n och sparat så är det bara att ändra upplösning som vanligt... :)

Så är det iaf nu... när jag öppnar något i bsplayer så slår grafikkortet om till TV:läge och det är bara att trycka till "au"-knappen på TV:n... :)

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

Jo upplösningen gör ju att ändra men det påverkar inte de svarta kanterna jag har runt bilden. Ändrar jag upplösning så påverkas bara bilden, inte kanterna.

------------------

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Ta dig en närmare till på TvTool's hemsida.
Borde du inte använda TVCC 2000 istället?
Det finns att ladda hem därifrån.

------------------
When God created light, the first shadow was born.

[Redigerat av mappo den 21 maj 2001]

Hmmz. hade precis för mig att det var det jag testade innan men ska göra ett nytt försök när jag kommer hem.

------------------

Jag har också kanter... men det har accepterat eftersom TV:n har en upplösning på 720*nått... och detta kan mna ju inte få i en monitor, vad jag vet... :)

------------------
webEye.nu SweQuake.com

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)