Hej!!
Har en liten fråga om ram...
Jag har en AMD Thunderbird 800 mhz. Man jag har bara 64mb ram. Nu har jag tänkt att köpa mer och jag har hört något om att man ska ha SDRAM orginal eller nått. Stämmer det?? och var kan jag köpa billigt ram?????
Nu vet jag inte hurvida s k "tredjeparts-minnen" fungerar på AMD-prollar, kör själv med originalminne, men jag tycker du ska satsa på original för att vara på den säkra sidan, dock kan tredjepartsminnen funka fint, men originalminnen ska garanterat funka. :)
Dessutom kostar original oftast inte mer än en 50 SEK extra :)
[r] Komplett.se är en av de absolut mest pålitliga webbutikerna för hårdvara, och priserna är helbra :D
------------------
"bättre att ha flyt än illa fäkta"
det var för athlon moderkorten, k7:orna, de dära slot cpu moderkorten som orginal minnen behövdes rätt ofta pågrund av bristfälliga moderkorts kretsar.
idag förekommer inte detta nästan allt, inte om man har ett moderkort av en känd etablerad tillverkare. de har fattat att folk ställer högre krav nu ;)
så med andra kortfattade ord gör det inget om man skaffar 3:e parts minne.
men, nu har jag tom. sett att butiker säljer orginal minnen billigare än motsvarande 3:e parts minnen...
jag skulle skaffat orginal, mindre chans att de pajar vad jag uppleft, högre tillfällighet, oavsett intel, amd, cyrix eller idt baserat system.