webForumDet fria alternativet

Ram AMD

Datorhårdvara

5 svar · 237 visningar · startad av jeppe

Medlem sedan dec. 2000128 inlägg
Frågan#1

Hej!!
Har en liten fråga om ram...
Jag har en AMD Thunderbird 800 mhz. Man jag har bara 64mb ram. Nu har jag tänkt att köpa mer och jag har hört något om att man ska ha SDRAM orginal eller nått. Stämmer det?? och var kan jag köpa billigt ram?????

------------------
/jeppe

[Redigerat av jeppe den 20 mar 2001]

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Nu vet jag inte hurvida s k "tredjeparts-minnen" fungerar på AMD-prollar, kör själv med originalminne, men jag tycker du ska satsa på original för att vara på den säkra sidan, dock kan tredjepartsminnen funka fint, men originalminnen ska garanterat funka. :)

Dessutom kostar original oftast inte mer än en 50 SEK extra :)

[r]
Komplett.se är en av de absolut mest pålitliga webbutikerna för hårdvara, och priserna är helbra :D

------------------
"bättre att ha flyt än illa fäkta"

[Redigerat av casca den 20 mar 2001]

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

det var för athlon moderkorten, k7:orna, de dära slot cpu moderkorten som orginal minnen behövdes rätt ofta pågrund av bristfälliga moderkorts kretsar.

idag förekommer inte detta nästan allt, inte om man har ett moderkort av en känd etablerad tillverkare. de har fattat att folk ställer högre krav nu ;)

så med andra kortfattade ord gör det inget om man skaffar 3:e parts minne.

men, nu har jag tom. sett att butiker säljer orginal minnen billigare än motsvarande 3:e parts minnen...
jag skulle skaffat orginal, mindre chans att de pajar vad jag uppleft, högre tillfällighet, oavsett intel, amd, cyrix eller idt baserat system.

------------------
weeee!

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Köpte 128 mb original från http://www.gtek.net någon vecka sedan för 495:-. Fungerar bra med min AMD-maskin.

------------------
webmaster resources

Medlem sedan dec. 2000128 inlägg

TAck ska ni ha alla som har svrat... får väl se om jag har råd att köpa någon någon gång

------------------
/jeppe

Medlem sedan mars 20014 inlägg

kolla in
http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

de har koll på priser

288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
157 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)