webForumDet fria alternativet

Mobo:s för dual-P4?

Datorhårdvara

7 svar · 182 visningar · startad av Reefer

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Frågan#1

...finns det sådana? och isåf var? -är på väg att bygga en riktig monsterburk kring en dual-P4 :)

Någon som vet vad för mobo:s det finns för P4, och vilka som är bra, med tonvikt på dual i det här fallet?

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Jag tror inte det finns. De nuvarande P4'orna klarar väl inte av SMP än? Har för mig att Intel skulle släppa en "ny version" av P4'an om nåt år eller så då den kommer klara av SMP.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

inget smp? ..om ett år? nää, sketet dåligt juu... :(

blir nog en dual-athlon med amd 760 isåf :)

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Den nuvarande P4 kärnan (Willamette) klarar ej av SMP, dock ska nästa kärna (Foster) klara det, men den kommer tidigast om ~½år och med ett nytt antal pinnar

------------------
Sluta köra huvudet i väggen och använd dörren!

Medlem sedan nov. 2000362 inlägg

AMD 760MP finns inte heller än ... kanske kommer Foster och Palomino ungufär samtidigt med SMP lösningar ??

Men, men för alla som funderar på en P4 WillAMette skulle jag vilja råda att vänta tills 0.13 micron processorn kommer, den kommer att gå i mycket högre klockfrekvenser och vara svalare samt klara SMP och har den nya socketen, det är alltså ett säkrare kort för framtiden ..

Precis som Pentium Pro försvann ganska snabbt men det finns fortfarande processorer som passar till P II 233 Mhz moderkorten ...

------------------
-Carpe Diem -

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

[OT]

Uppgraderade en labb burk idag(sun 420R), 4x 400Mhz ultra sparc 2 och 2gb minne *mummms* :e

Intel SMP *bhaaa*

------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund

[Redigerat av stoffe-2k den 28 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Och hur mycket kostade den uppgraderingen? §jr

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Muzzafarath: hehe, det är inte mitt problem... §e :)

------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)