Skall köpa en laser- eller LED-skrivare inom de närmaste veckorna och
funderar på HP 1100, OKI 8w eller Brother 1250. Är det någon som testat någon av dessa skrivare som kan ge ett utlåtande?
HP1100 och Okin har jag testat båda är helt ok. Personligen är jag dock lite HP-fixerad när det gäller laserskrivare så det blir min rekommendation. Skälet är kvaliteten.
jag rekommenderar också hp framför de andra två. jag är iofs lite hp-ig, men i ett tidigare liv då jag jobbade som åf, så sålde vi alla tre märkena, och de skrivare som jag var mest glad att rekommendera på den tiden var hp.
så: i'd go with hp.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>
Hehe... Ja, @nders argument för HP var ju iofs otroligt övertygande, men jag kommer antingen att inhandla en Brother HL-1250L (3000kr) eller en Epson EPL-5700L (3000kr) eftersom jag hört en del negativt om HP 1100-modellen. Den är också dyrare än de båda ovanstående modellerna + att den inte nådde upp till samma betyg som dem i Maxidatas stora laserskrivar-test (även om just DETTA test kanske inte är 100% tillförligtligt).
Har ni någon erfrarenhet av Epson-laserskrivare så hade jag varit tacksam för att få höra dessa?
bara för att ha sagt det så, tycker jag oxå bäst om HP skrivare, bättre drivrutiner, support och driftsäkerhet har jag inte träffat på... ps jag är inte hp åf :e
------------------
MVH
/C "För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
Verkar som HP mutat hela webforumskaran! ;) Nej, men jag resonerar som så att HP säkerligen gör (eller har tidigare *gjort*) bäst laserskrivare, om inte annat i det högre prissegmentet.
Deras nuvarande lågprismodell (1100) verkar de dock inte lyckats lika bra med eftersom många bl.a. fått problem med pappersmatningen. Den har heller inte lyckats så speciellt bra i diverse tester. *Därför* ser jag mig om efter "uppstickarmärken" som ger mer för pengarna.
Jag rekomenderar Epson det har aldrig vart nå problem för mig att få hjälp när det behövs och Epson har ju ganska bra priser....lycka till i valet av skrivare....