webForumDet fria alternativet

Bästa Cd-brännaren?

Datorhårdvara

8 svar · 457 visningar · startad av Chavez

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg
Frågan#1

Har bestämt mig för att köpa cd-brännare nu. Sätter taket till 2500. Vilken skall jag ha? Och finns det nån som vet vart man kan få tag på just den billigt?

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Min gamla HP 8100i är jag väldigt nöjd med, inte en enda misslyckad bränning hittills!

(Jo, en, men då direktkopierade jag från en cd som var för repig, så det var ju inte brännarens fel )

Och jag tror inte att HP tappat greppet fullständigt på 18 månader.

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Jag har haft en massa felbränningar med den... Men det har berott på att jag inte kunnat låta bli att använda datorn samtidigt som jag brände

Eller dåliga NO-Name skivor; som dåliga läsare inte kan läsa... Men det är knappast brännarens fel...

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Personligen är jag förtjust i Plextor brännare, de finns ju numera även som IDE till skapliga priser.

Men sen är ju många märken egentligen samma brännare i grunden. Det som är minst lika viktigt är nog att se till o få bra programvara till den.

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Skaffar du dig en SCSI bränanre så kan du använda datorn sammtidigt som du bränner

------------------
The ruler of Heck

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

jag har en SCSI brännare, Yamaha CDR200t. Har inte haft en enda felbränning
SCSI kortet jag har är kanske 4 år gammalt. Nån som vet om det fungerar om jag köper en sprillans ny brännare!?

------------------
PS
ps@linux.nu
www.PSfactory.com

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Pröva och se

------------------
The ruler of Heck

Medlem sedan juli 200054 inlägg

Jag kan använda min brännare, som inte är SCSI, och datorn samtidig. Har en Creative brännare och Nero som software. Där kan du sälla in hur stora buffrar och cache du vill ha. Sätter du tillräckligt stor så kan du utan så hemskt mycket försämrad prestanda både surfa och ladda hem saker. Kanske inte spela Q3 men ändå.

------------------
Varför gör den inte som jag säger!!!

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Synd att det där Nero kostar pengar...

Någon Linux-hacker här kanske vet om gratisbrännarprogget till Linux fungerar bättre än den S****n som adaptec har knåpat ihop ?

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)