Finns det någon annan jag har samma problem som jag och som hittat någon lösning? Nån uppdatering eller liknande?
Jag har en athlon 600, ett leadtek geforce 32 sdram kort, ett Ausus K7M moderkort, ett soundblaster LIVE och 128 mb minne. Hastigheten var från början oerhört dålig. Genom en del trixande lyckades jag fixa problemen med delade IRQer, men när jag spelar en DiVXfilm hackar det fortfarande väldigt mycket. Detta gäller även i filmsekvernserna i Aliens VS. Predator. När jag kör Age of empires så hackar det också ibland. Detta kan inte vara normalt. Min dator borde klara detta anser jag. VAD skall jag göra????? Några tips??
Vad jag hört så är Athlon-GeForce ingen bra kombination (särskillt moderkort med det gamla Via chipsetet). Det ger en hel del kraschar men jag vet ingen som har haft några prestandaproblem alls. Snarare så att det går för fort för vissa äldre spel.
Din dator borde definitift klara av det du skriver och mycket mer, det e kanske inte det snabbaste just nu men inte långt ifrån.
Det första du ska kolla är att du har alla AMD patchar till windows. Utan dessa fungerar det inte så bra med Athlon i Windows (www.amd.com). Om du redan har dessa så är det bara den hårda vägen att gå. tyvärr...
Testa att strippa datorn till det mest nödvändiga: grafikkort, moderkort, minne och hårddisk (kanske ha kvar floppyn och cd:n åsså). Fimpa bort Scsi kort, interna modem, cd-brännare, plugga ur allt USB tjafs, skrivare osv...
Installera sen om windows från början, med en ny formaterad hårddisk och lägg in de senaste drivisarna och AMD patcharna.
Fungerar det inte tillfredställande efter det kanske det är dags att kolla med snubben som sålde prylarna till dig om du kan lämna tebax de.
Tack så hemskt mycket. Jag skall försöka med det du säger. Det där med AMD -patcharna har jag inte provat, men det skall jag genast kolla upp. Om inte det fungerar så får jag testa du säger.
Jag börjar misstänka att jag kanske inte sitter med en 300w låda som jag trott hela tiden på grund av att jag fått de uppgifterna från stället jag köpte den på. Vet någon om hur många Watt en datorlådan TK-450 har???? Om jag blivit lurad blir jag så less...Suck...
Det kan vara Leadtek Geforce och Athlon som är problemet. Jag har en polare som kör med ett Leadtek Geforce och får urusla resultat i 3D Mark och dyl. Jag testade hans kort på min dator och fick samma problem.
Jag har nu uppdaterat bios och skillnaden går inte att beskriva. Innan jag gjorde detta provade jag 3dmark 2000 och fick då 1204 poäng...efter uppdateringen uppnådde jag 4200....En ganska stor skillnad. Filmerna flyter nu perfekt liksom de spel jag nämnde!
Så alla som har samma konfiguration som jag och som har liknande problem så kan det vara en idé att uppdatera bios!!
Tralalala vad jag är glad!
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2