webForumDet fria alternativet

Athlon?!

Datorhårdvara

4 svar · 380 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Hej!

...är det någon här som kör med nån Athlon processor?

...hur funkar den isånnafall...funderar på att uppgradera till nån Athlon 500 eller 550...just nu sitter jag med en gammal K6-2 400 3Dnow...och det börjar bli lite segt...

------------------
MVH / Vide
henslow.4sale.se/vide

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Annars rockar Dual Celeron, med Abit BP6. Massor av kraft för lagom pengar.

------------------
----------------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
Norrköping

Medlem sedan dec. 19997 inlägg

Sitter och skriver detta på en Athlon 500 klockad till 530 tror jag just nu.... inväntar ett GFD kort för vidare överklockning :-)
Snabb som en raket i spel och flyttal, finns mycket gott att säga och enda som skulle kunna avhålla mig från att rekommendera en är ev moderkortsalternativen just nu.... skulle försöka hålla mig en månad eller två om jag vore du.
Kan rapportera vidare när jag får mitt överklockningskort om det är något du är intressserad av?

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hej!

...jo jag tänkte vänta nån månad till innan jag uppgraderar...kanske har dom gått ned i pris nu när dom har gått över till 0.18...hoppas iaf jag på...

...och hur är det med minnen? kan man använda sina gamla 100mhz:are, eller måste man köpa 200mhz:are?

...rapportera gärna när du har klockat ytterligare...kolla gärna i nått spel vilken framerate du får...t.ex Q2 eller Q3A...

------------------
MVH / Vide
henslow.4sale.se/vide

Medlem sedan dec. 19997 inlägg

Gamla vanliga PC100-minnen, det enda som man kanske måste tänka på ett tag framöver är vilken låda och nätaggregat man har, rekommenderas min 250 W och ATX är ett krav...
Ska posta länk eller siffror här senare

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)