Min dator glappar i kontakten och jag bävar inför den dagen kontakten slutar att fungera... Huuuuaa!!
Så... för att inte utmana överraskningsmomentet mer än nödvändigt ska jag köpa en ny hårdvara att arbeta med.
Den nuvarande datorn var "i det lägre prissegmentet" och det är ju bra... men skapligt snabb halveringstid! Jag har kollat på Elgiganten och Mediamarkt och noterar att en dator med SSD finns som alternativ inom denna budget.
128 GB räcker mer än väl för mig!
Någon som är duktig på bärbar dator med dessa kriterier?
Jag ska läsa på lite, men tänkte bara höra... Samsung? ... är kända för att inte fuska med tekniken och levererar förmodligen/förhoppningsvis en dator med kontakt som inte glappar!! :-)
Denna såg rätt mysig ut! Bara inte storleken är för liten att arbeta med... jag är osäker.
Jag har studerat specen lite noggrannare och den väger synnerligen attraktiva 1,39 kg men har tyvärr bara 2 USB portar. Men, men! Man kan väl inte få allt! Jag får köpa en sån liten grendosa i så fall!
Spec-mässigt är den ok. Disk och minne är i underkant i min mening, men det beror givetvis på vilka program du skall jobba med. Båda går ju dock att uppgradera enkelt. Sedan tycker jag den är lite liten, men även där beror det ju på hur du vill jobba. Pendlar du och sitter på tåget en timme och vill jobba därifrån är det ju smidigt att den är liten. Sitter du mestadels på samma ställe så kanske jag skulle satsa på en större. Men även det går ju att fixa med en större skärm på den stationära arbetsplatsen. 2 USB-portar, tja... mycket går du att köra trådlöst istället. Hur mycket använder du cd/dwd? Det ser inte ut att finnas på den iom att den är så liten.
Det mesta faller tillbaks på hur du vill jobba med den och vad som är prioritet. Sedan är i mitt tycke Microsoft ett varannan-OS-operativ, d.v.s. att varannan version är bra och varannan gillar jag inte. ... och jag gillade Win7, enouigh said ;)
Rättelse. RAM-minne är inte uppgraderingsbart. Den är superslim så antagligen tog det för mycket plats med en RAM-hållare :/
Här är samma dator fast med en 15,6" skärm, tre USB portar och ett lägre pris...
I övrigt samma specifikationer, vad jag kan se. Den väger lite mer också.
Undrar om inte den skulle passa mig bättre, både prismässigt och skärmmässigt!
Jag har kollat på Netonnet, Elgiganten och MediaMarkt och det är bara Elgiganten som tillhandahåller Samsung. (Någon/några modeller fanns hos de andra.)
Jag ska kolla med kundtjänst!
Jag har skrivare, tangentbord och mus i respektive USB port och musen är trådlös. (Som svar på din fråga.) Jag åker inte tåg, men flyttar med mig datorn lite nu som då.
Yes, den hade jag också valt istället. Större skärm, uppgraderingsbart minne och även möjlighet (efter lite googlande) att enkelt uppgradera HDD senare om du skulle vilja det. Lycka till :)
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e