Har haft ett antal router och inte riktigt varit nöjd med dem förutom möjligtvis Linksys WRT54GL som var stabil men för långsam. Ska nu skaffa bredband på 100 Mbit/s och tänkte att det kan vara dags att köpa en ny router.
Vill ha en snabb och stabil trådlös router som utan problem klarar av att mitt nya bredband och förmodligen streama film framöver. Ska utan problem fungera med både Windows och OS X (mac). Skadar inte om den inte är asful heller
Priset spelar inte så stor roll då en router idag inte kostar så mycket generellt men vi kan väl säga ca max 1000 för säkerhetsskull. Trött på att köpa en router för 500 kr och bli halvnöjd.
Säljaren berättade även att denna router hade så att den kunde skicka och ta emot information samtidigt (i olika kanaler) och på så sätt försämrades inte prestandan genom att man skickade och tog emot information samtidigt vilket verkar smart.
Jag var i samma sits och tröttnade också på billigt skräp, stod och vägde mellan en E2000 från Linksys och en Airport Extreme från Apple. I slutändan snikade jag dock lite och köpte E2000. Den fungerar helt okej, strömmar material över kabel till min AppleTV2 utan problem, anslutningen dör sällan/aldrig och jag har bra fart på .n-nätverket när jag redigerar RAW-bilder i Lightroom. Det jag stött på nu senast är att den ibland dödar AirPlay mot AppleTV:n, och det löses enbart genom omstart av routern. Omstarten går ju i och för sig snabbt men likväl irriterande.
Hade jag köpt router idag hade jag nog faktiskt köpt Airporten. Men jag kanske är skadad också... ;)
Jag var i samma sits och tröttnade också på billigt skräp, stod och vägde mellan en E2000 från Linksys och en Airport Extreme från Apple. I slutändan snikade jag dock lite och köpte E2000. Den fungerar helt okej, strömmar material över kabel till min AppleTV2 utan problem, anslutningen dör sällan/aldrig och jag har bra fart på .n-nätverket när jag redigerar RAW-bilder i Lightroom. Det jag stött på nu senast är att den ibland dödar AirPlay mot AppleTV:n, och det löses enbart genom omstart av routern. Omstarten går ju i och för sig snabbt men likväl irriterande.
Hade jag köpt router idag hade jag nog faktiskt köpt Airporten. Men jag kanske är skadad också... ;)
Har också funderat på Appe och den ligger verkligen i den högre prisklassen och frågan är om det är värt det trots att jag också är lite appleskadad ;) Dessutom har jag inte hittat någon riktig förklaring på skillnaderna mellan Airport express och extreme. Dessutom verkar de enligt prisjakt finnas i olika versioner.
Säljaren berättade även att denna router hade så att den kunde skicka och ta emot information samtidigt (i olika kanaler) och på så sätt försämrades inte prestandan genom att man skickade och tog emot information samtidigt vilket verkar smart.
Jag kör med E4200 och jag måste säga att jag är helnöjd. Strular aldrig och flyter på riktigt bra. Har uttag för USB och en liten mentalremsa för att avleda värmen ;)