Jag har blivit sugen på att köpa ett Mac tangentbord till min PC med Windows 7. Tangentbordet ser lite mindre och smidigare ut än mitt nuvarande Logitech. Den största skillnaden är väl att Mac-tangenbordet är tunnt och man slipper num-paden på sidan som tar upp mycket plats.
Men hur funkar Mac-tangentbordet ihop med Windows 7? Någon som har testat?
Släng upp en annons här på wF eller blocket så kan du säkert få ett sånt där till en billig peng. Många som köper en Mac byter ut det där design-tangenbordet mot något som faktiskt går att skriva på ;) Gå en på en butik och testa det åt minstone innan du köper ett, personligen tycker jag det är helt värdelöst.
Fungerar utmärkt att köra Apple-tangentbord på en PC med Windows 7. Bara att plugga in och köra. Lite osäker på om specialtangenter fungerar dock, typ volym och mediakontroller.
Själv föredrar jag faktiskt känslan i Apples "design-tangentbord" framför högljudda gamla IBM- eller Keytronic-tangentbord som många älskar. :)
/R
Ska väl lägga till att jag aldrig testat en trådlös variant med Windows, men de använder ju vanlig Bluetooth och borde därför fungera utan problem.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849