webForumDet fria alternativet

Problem med skärm på laptop

Datorhårdvara

2 svar · 1 513 visningar · startad av jonthe

Medlem sedan nov. 201116 inlägg
Frågan#1

Min skärm på laptopen krånglar. Det började med konstiga färger på skärmen, för att sedan övergå till att den bara funderade i vissa vinklar och sedan inte alls. Har haft den på reparation en gång hos företaget jag köpte datorn ifrån, i USA. Det gick då under garantin, som nu har gått ut. Det fungerade som det skulle en tid men har nu börjat strula igen på samma sätt. Jag har dålig koll på hårdvara, så nu undrar jag vad jag kan göra: byta ut hela skärmen, är det värt det?

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Det beror helt på vad som har gått sönder. Är det bara skärmen som har pajat och datorn är hyfsat dyr/ny så kanske det är värt det. Var det en billig dator eller om det är mer än bara skärmen (t ex moderkortet)så är det förmodligen återvinning som gäller. Du får försöka få ett billigt/gratis kostnadsförslag hos någon reparatör.

Medlem sedan nov. 201116 inlägg

Tror bara det är skärmen. De kollade på hela lapopen när den var inne på reparation, men det var bara skärmen och nån mer liten grej (kommer inte ihåg just nu, men det var inget relaterat till skärmproblemen) som de fixade. Stod på en följesedel allt de kollat och vad de fixat. Men då ska jag höra mig för hos någon reparatör vad det skulle kosta att fixa det. Ville bara fråga här först om det alls är värt att be om et kostandsförslag. Datorn var ganska billig i och för sig, men jag kollar var det skulle kosta i vilket fall som. Den annars så mysiga lägenheten känns inte lika trevlig utan det lugnande ljuset från skärmen..

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)