webForumDet fria alternativet

Dags för en ny skrivare

Datorhårdvara

9 svar · 1 635 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Nu är tonerna slut, tror jag i Min senaste HP ColorLaserJet 2600.
Det kostar att 3695:- att köpa en sats som räcker till 2000 utskrifter!
Eftersom jag köper skrivarna för under 2000:- känns det helt galet att köpa nya toner.
Vad gäller för bra skrivare idag? Skall man köra bläckstråle och dessa patroner eller skaffa en svartvit laser? x(

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Jag hänger på i denna tråd, ska ge bort en hyffsad skrivare i födelsedagspresent men har dålig koll på vad som finns och vad som är prisvärt.

Min nuvarande skrivarepark omfattar en jättegammal HP4L samt en Canon som även kan skriva på CD skivor, och den senaste för att frugan skall kunna ta kopior på mat och stickbeskrivningar ;-), det är en Lexmark Impact S300 serien

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jag har en Canon Pixma som jag är väldigt nöjd med, kostar något mer men bläckkostnaden blir avsevärt mycket mindre (!!!) mot en billig bläckstråle. Sådant får man se upp med, skriver du sällan i färg lär det väl vara bättre med en laser eftersom text utskriven på laser är i en annan liga.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Trots att det inte efterfrågades kan ändå påpekas att kompatibla toner går att köpa på exv. eBay för under 1500 kronor inklusive frakt till Sverige. Som alltid är det lite av en risk med hur bra utskrifterna kommer att bli och hur länge de räcker - men det finns säljare med ett antal tusen positiva omdömen som gör risken mindre. Om man tycker det är värt att chansa eller inte är givetvis upp till var och en, min poäng är bara att man måste inte kasta sin skrivare när tonern är slut...

Medlem sedan juni 2009920 inlägg

Jag har en Canon lbp3360 som funkar jättebra, rekommenderas

Tack Coccozz för dit förslag, det var faktisk någon som läste wF och sände mig ett erbjudande om nya toner för 1900:-
Min grej var just detta att jag kunde köpa en fullt komplett skrivare för 1600:- och det kostar det dubbla när jag vill fylla upp den igen.
Jag har dessutom hittat intressanta trådar över vad man kan göra med de gamla skrivarna, mycket kul elektronik i dem.
Själv är jag nöjd med både Lexmarken och Pixma skrivaren
Och jag läser Datormagazin nr 4 2011 som har en stor skrivaretest att just Pixma får bäst betyg.
Men visst är det ruttet detta med pris på förbrukningsmaterial.

Fann ett erbjudande om alla fyra toner för $120 Lagt en beställning ;-)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Jag köpte en HP LaserJet 1018, en svinbillig laserskrivare, för ett par år sen. Den kostade då (kanske 2007) runt 1000 kr. Nu minns jag inte ens när jag bytte toner senast, det räcker länge men torkar inte som bläcket! Originaltoner för 2000 ark kostar ca 700 kr.

Jag vet inte om det finns något billigare och smidigare idag - OM man inte behöver färg dvs.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

M@gnus skrev:

Jag hänger på i denna tråd, ska ge bort en hyffsad skrivare i födelsedagspresent men har dålig koll på vad som finns och vad som är prisvärt.

Det bidde till slut en Lexmark Interpret S405, multifunktionsskrivare med WiFi och separata bläckpatroner för 999:-.

Qtoner.us:"We do not ship to Sweden." ;-(

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)